برنامه بانک توسعه اسلامی برای تربیت نسل آینده بازار کار
کد خبر: 3988665
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۴

برنامه بانک توسعه اسلامی برای تربیت نسل آینده بازار کار

بانک توسعه اسلامی (ISDB) با همکاری شرکت رسانه‌ای بلومبرگ قصد دارد یک برنامه آموزشی را در حوزه مسائل مرتبط با تأمین مالی اسلامی به دانشجویان ارائه دهد.

به گزارش ایکنا به نقل از Emirate News Agency، بانک توسعه اسلامی اعلام کرده که این بانک و بلومبرگ تا چند ماه آینده دانشگاه‌های شرکت ‌در این طرح را اعلام خواهند کرد.

بنگلادش ، مصر ، قزاقستان ، کویت ، مالزی ، نیجریه ، عمان ، عربستان سعودی و ازبکستان 9 کشور عضو بانک توسعه اسلامی هستند که در این طرح مشارکت دارند.

در این طرح از نرم افزار بلومبرگ ترمینال (Bloomberg Terminal) برای آموزش دانشجویان استفاده خواهد شد.

این برنامه با هدف تربیت نسل بعدی رهبران حوزه تأمین مالی اسلامی و آشنایی آنها با اصول اساسی بازارهای مالی طراحی شده و با ارائه تجربیات عملی در دنیای واقعی آموزش، دانشجویان را قادر می‌سازد تا مهارت‌های خود را به کارفرمایان نشان دهند.

بندر حجار، رئیس بانک توسعه اسلامی، گفت: راه اندازی این برنامه آموزشی با بلومبرگ برای ما مهم است. این برنامه جوانان را برای مشاغل قرن 21 و نیازهای بازار کار آماده می‌کند.

بانک توسعه اسلامی یکی از مؤسسات بزرگ مالی و توسعه‌ای بین‌المللی و از نهادهای تخصصی سازمان کنفرانس اسلامی است که با هدف پیشبرد توسعه اقتصادی و پیشرفت اجتماعی کشورهای عضو و جوامع مسلمان کشورهای غیر عضو، در سراسر جهان براساس اصول شریعت اسلامی در سال ۱۹۷۵ میلادی با همکاری ۲۲ کشور اسلامی در جده عربستان تأسیس شد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha