کمک چهار میلیون دلاری خیریه سنگاپوری برای بازسازی غزه
کد خبر: 3975652
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۱

کمک چهار میلیون دلاری خیریه سنگاپوری برای بازسازی غزه

یک خیریه اسلامی در سنگاپور برای بازسازی غزه بیش از چهار میلیون دلار کمک از مردم این کشور جمع‌آوری کرده است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از استریت تایمز، مؤسسه خیریه محلی رحمه للعالمین (RLAF) در سنگاپور بیش از 4.2 میلیون دلار برای کمک به فلسطینیان در نوار غزه جمع‌آوری کرده است؛ این بالاترین مبلغی است که این خیریه در یک کارزار تهیه کرده است.

RLAF روز جمعه (4 ژوئن) اعلام کرد که فقط در طی 9 روز، 4 میلیون و 241 هزار دلار کمک بشردوستانه برای مردم آسیب‌دیده از درگیری‌های اخیر اسرائیل و فلسطین در غزه جمع شده است.

این خیریه برای جمع‌آوری این مبلغ، با آژانس امداد و کار سازمان ملل برای پناهندگان فلسطین در خاور نزدیک (آنروا) همکاری کرد.

بنابر اعلام این سازمان خیریه طیف متنوعی از اقشار مختلف جامعه، گروه‌های مختلف دینی، مشاغل، مساجد و همچنین گروه‌های مدنی در این کمک مالی سخاوتمندانه مشارکت کردند.

RLAF اعلام کرد كه با رعایت مقررات، وجوهی كه جمع كرده پس از تأیید توسط كمسیون امور خیریه (COC) به آنروا تحویل داده می‌شود. این وجوه توسط آنروا که در غزه فعالیت می‌کند برای تأمین خدمات بهداشتی، درمانی و اجتماعی و از جمله تأمین مواد غذایی اضطراری و بستری شدن در بیمارستان استفاده خواهد شد.

RLAF با تشکر از همه افراد و گروه‌هایی که در تلاش برای جمع‌آوری کمک‌های مالی مشارکت داشته‌اند، خاطرنشان کرد که آنها این کار را با وجود مشکلات اقتصادی ناشی از همه‌گیری کرونا انجام داده‌اند.

این مؤسسه خیریه خاطرنشان کرد که به دلیل همه‌گیری نمی‌تواند مستقیما کمک‌ مالی را جمع‌آوری کند و در عوض از چندین سیستم عامل آنلاین برای جمع‌آوری کمک‌های مالی استفاده کرده است.

در این گزارش آمده است: ما امیدواریم كه از طریق این مشاركت، كمك‌های جامعه سنگاپور موجب سهولت در بهبود شرایط جامعه آسیب دیده در غزه شود.

این بنیاد از سوی شورای مذهبی اسلامی سنگاپور (Muis) در ژوئیه 2009 برای تأمین کمک‌های مالی برای پروژه‌های بشردوستانه و توسعه اجتماعی تأسیس شد.

این سازمان تاکنون به 49 پروژه امدادی بشردوستانه در خارج از کشور از جمله به سیل‌زدگان اندونزی در سال گذشته و به قربانیان آتش‌سوزی در استرالیا کمک کرده است.

انتهای پیام
captcha