وزیرخارجه قطر: عادی‌سازی روابط با اسرائیل منوط به حل مسئله فلسطینیان است
کد خبر: 3975678
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۹

وزیرخارجه قطر: عادی‌سازی روابط با اسرائیل منوط به حل مسئله فلسطینیان است

«محمد بن عبدالرحمن آل ثانی»، وزیر امور خارجه قطر تصریح کرد: تا زمانی که نزاع و درگیری فلسطینیان با صهیونیست‌ها حل و فصل نشود، هیچ‌گونه عادی‌سازی در روابط میان قطر و اسرائیل صورت نخواهد گرفت.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «اسپوتنیک عربی»، محمد بن عبدالرحمن آل ثان در مصاحبه‌ با شبکه آمریکایی «سی ان بی سی» تصریح کرد: تا زمانی که مسئله فلسطینیان با صهیونیست‌ها حل و فصل نشود، بعید است که هرگونه عادی‌سازی روابط میان قطر و اسرائیل صورت گیرد.

وی در خصوص عدم تمایل قطر برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل گفت: دلیل اصلی که قطر با اسرائیل روابطی ندارد، اشغال سرزمین‌های فلسطینیان است.

وزیر خارجه قطر در این خصوص توضیح داد: «این دلیل همچنان پابرجاست و هیچ‌ گام یا امیدی برای برقراری صلح وجود ندارد و ما در انتهای این تونل، هیچ نوری مشاهده نکرده‌ایم».
 
محمد بن عبدالرحمن آل ثانی اضافه کرد: «برقراری روابط با اسرائیل مشکلات قدیمی و طولانی‌مدت میان  صهیونیست‌ها و فلسطینیان را حل نمی‌کند و من معتقدم که اول باید به این درگیری‌ها رسیدگی کنیم، سپس برای تحقق صلح با اسرائیل گام برداریم».

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو به تلاش قطر برای تسهیل گفت‌وگوها میان ایران و آمریکا و لزوم ایجاد چارچوب امنیت منطقه‌ای بین ایران و شورای همکاری خلیج فارس اشاره کرد. 
انتهای پیام
captcha