اهتمام استاد ابراهیمی در شکل‌گیری دانشگاه کردستان ستودنی است
کد خبر: 3975689
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۷
تسلیت رئیس دانشگاه کردستان در پی درگذشت یک قرآن‌پژوه

اهتمام استاد ابراهیمی در شکل‌گیری دانشگاه کردستان ستودنی است

محمود ابراهیمی؛ قرآن پژوه و مفسر حوزه اندیشه اسلامی و از اندیشمندان اهل سنت کشور و اسلام‌شناس نامی کُرد روز گذشته 14 خرداد به دیار باقی شتافت.

به گزارش ایکنا از کردستان، محمود ابراهیمی؛ قرآن پژوه و مفسر حوزه اندیشه اسلامی و از اندیشمندان اهل سنت کشور و اسلام‌شناس نامی کُرد روز گذشته، 14 خردادماه به دیار باقی شتافت.

رحمت صادقی، رئیس دانشگاه کردستان در پیامی درگذشت دکتر محمود ابراهیمی، استاد دانشگاه کردستان را تسلیت گفت. در متن این پیام آمده است؛


و ان الی ربک المنتهی
شنیده‌ام سخنی خوش که پیر کنعان گفت          فراق یار نه آن می‌کند که بتوان گفت
حدیث هول قیامت که گفت واعظ شهر             کنایتیست که از روزگار هجران گفت

استاد فرزانه و بی‌بدیل، گوهر گرانمایه دانشگاه دکتر محمود ابراهیمی جان به جهاندار تسلیم کرد و جامعه علمی دانشگاه، دوستان و دوستدارانش را در غمی عمیق فرو نشاند. حلاوت خوش‌سخنی و نکته‌سنجی‌های بدیع همراه با تبسمی از سر مهربانی و عطوفت که راحت روح و جانمان بود، بر یاد و ذهنمان حک و بر این خوش سخن گفتن چه رازها که از زیبا زیستن، پاک بودن، تواضع، جوانمردی، و ایمان به خدای مهربان آموخت.

این پاکباز شریف و ارجمند، قریحه خوش سخن را از کتاب آسمانی قرآن برگرفته بود تا همچون مردان خدا با قولی لین هدایت دانشجویان و دوستدارانش را عهده‌دار باشد.

زنده‌یاد استاد محمود ابراهیمی، همچون سلف صالحش رنج تحصیل را در حجره‌های علوم دینی آغاز کرد. هوش و ذکاوت آمیخته با پشتکار، پشتوانه موفقیتش درتحصیل علوم دینی بود و زمینه شد تا در نهاد علم جدید یعنی دانشگاه نیز تحصیلات را تا اخذ درجه دکتری ادامه دهد و رساله دکترای وی که موضوع آن علل و انگیزه‌های گسترش اسلام در ایران است و با درجه عالی مورد دفاع قرار گرفت به عنوان یک مآخذ علمی مهم در گرایش ایرانیان به دین اسلام مورد استفاده بوده و خواهد بود.

روانشاد استاد ابراهیمی سال‌ها در کسوت معلمی شایسته در دانشگاه کردستان به تربیت جوانان وطن پرداخت‌‌. اهتمام وی در شکل‌گیری دانشگاه کردستان و تلاش برای توسعه آن ستودنی و بیاد ماندنی است.

دانشگاه کردستان به پاس زحمات و تلاش های وی در آبان ماه سال 96 طی مراسمی پر شکوه از خدمات ارزنده این استاد گرانمایه تجلیل بعمل آورد. اینجانب به نیابت از دانشگاهیان دانشگاه کردستان بر خود لازم می‌دانم این ضایعه مولمه و تأسف بار را به همه دانشگاهیان، جامعه علمی کردستان، علما و روحانیت معزز، دوستداران و به خصوص خانواده ارجمند و شریف ابراهیمی که در فراق این عزیز به سوگ نشسته‌اند.

صمیمانه و از ژرفای قلب تسلیت عرض نموده و از خداوند کریم، دانا و مهر گستر خواهانم که روح آن عزیز را که عزیز و دردانه قلب‌های همه ماست در کنف رحمت خود قرار داده و به فردوس برین شادگرداند همچنانکه قلب پر عطوفت وی همه را شادمانه میخواست. آمین یا رب العالمین

انتهای پیام
captcha