زمینه انتخاب آگاهانه مردم در انتخابات فراهم شود
کد خبر: 3975693
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶

زمینه انتخاب آگاهانه مردم در انتخابات فراهم شود

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه یزد بر فراهم کردن زمینه مشارکت اکثریت مردم و انتخاب آگاهانه آنان در انتخابات از سوی مجموعه‌های فرهنگی دانشگاه‌‌ها تأکید کرد.

زمینه انتخاب آگاهانه مردم در انتخابات فراهم شودبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام محمدمهدی حرزاده، مسئول نهاد نمایندگی دفتر مقام معظم رهبری در دانشگاه یزد، امروز، 15 خرداد در نشست مجازی با دانشجویان این دانشگاه، شرکت مردم در انتخابات را برای تعیین سرنوشت کشور امری مهم و اثرگذار دانست و اظهار کرد: هر دفعه مردم در هر دوره انتخابات ریاست جمهوری، دولتی را انتخاب کرده تغییرات محسوسی را نیز در کشور مشاهده کرده‌اند.

وی با اشاره به شعارهای دولت‌های پیشین نظیر سازندگی، اصلاحات، عدالت و آزادی و مذاکره و ارتباط با دیگرکشورهای جهان گفت: انتخابات در سرنوشت کشور اثر دارد که اگر نداشت بر اساس این شعارها تغییراتی در کشور اتفاق نمی‌افتاد.

مسئول نهاد نمایندگی دفتر مقام معظم رهبری در دانشگاه یزد افزود: هرچند این تغییرات می‌تواند از سوی دولت‌ها مثبت یا منفی باشد ولی می‌تواند در اکثریت جنبه‌های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، دینی و مذهبی کشور اثرگذار باشد.

وی، از دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه‌ها خواست تا با تعقل و معیارهای عقلی در انتخابات 1400شرکت کرده و به نامزد انتخابی خود رأی دهند تا خداوند و امام زمان(عج) از آنان راضی باشند.

حرزاده بیان کرد: اگر بدون حجت شرعی و عقلی رأی دهیم و نتیجه آن به صلاح مردم و کشور نباشد، مسئول هستیم ولی اگر با حجت شرعی و عقلی رأی دهیم نتیجه هرآنچه شود ما دیگر بازخواست نخواهیم شد چراکه وظیفه خود را انجام داده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه طرح ستاد فرهنگی انتخابات در دانشگاه‌ در شورای فرهنگی مطرح و به تصویب رسیده است اظهار کرد: بر این اساس مجموعه‌های فرهنگی دانشگاه وظیفه دارند در زمان انتخابات با اقدامات خود زمینه‌ساز مشارکت اکثریت مردم و انتخاب آگاهانه آنان شوند.

رییس قرارگاه فرهنگی انتخابات در دانشگاه یزد با تشریح نحوه فعالیت‌های این قرارگاه گفت: قرارگاه فرهنگی انتخابات با تشکیل 6 کارگروه شامل کارگروه‌های سیاستگذاری، فرهنگی و آموزشی، تولید محتوا، جمع‌آوری محتوا، توزیع و انتشار محتوا و مالی و پشتیبانی شروع به کار کرده است.

وی تولید فیلم‌های کوتاه در قالب مصاحبه‌های یک دقیقه‌ای با استادان با موضوع انتخابات1400، جمع‌آوری و انتشار محتواهای انتخاباتی نظیر عکس نوشته، کلیپ، سخنرانی، متن و.. در فضای مجازی، تهیه جزوه پاسخ به شبهات انتخاباتی برای استادان گروه معارف برای ارایه در کلاس درس، برگزاری مناظره بین نامزدهای شورای شهر در دانشکده هنر و معماری و گفتگوهای آزاد را از جمله اقدامات کارگروه‌های ذیل قرارگاه فرهنگی انتخابات در دانشگاه عنوان کرد.

انتهای پیام
captcha