تسلیت الازهر به مناسبت درگذشت قرآن‌پژوه و مترجم برجسته مصری
کد خبر: 3975739
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۰

تسلیت الازهر به مناسبت درگذشت قرآن‌پژوه و مترجم برجسته مصری

دانشگاه الازهر مصر و دانشکده ترجمه و زبان‌های این دانشگاه با صدور پیام‌های جداگانه، درگذشت «محمد ابولیله»، قرآن‌پژوه، مترجم برجسته قرآن به زبان انگلیسی و عضو شورای عالی مصر را تسلیت گفتند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از وبگاه روزنامه اماراتی «البیان»، محمد ابولیله، رئیس گروه زبان انگلیسی دانشکده زبان‌ها و ترجمه دانشگاه الازهر و مترجم برجسته قرآن به زبان انگلیسی بود که در سن 79 سالگی دارفانی را وداع گفت.

دانشگاه الازهر و دانشکده ترجمه و زبان‌های این دانشگاه با تسلیت درگذشت این اندیشمند و محقق پرکار اسلامی، اعلام کردند که وی خدمات زیادی برای ترویج آموزه‌های صحیح اسلام در میان غیرعرب‌زبانان انجام داد.

ریاست گروه انگلیسی دانشکده زبان‌ها و ترجمه دانشگاه الازهر، ریاست گروه مطالعات اسلامی دانشگاه آمریکایی قاهره، مشارکت در تأسیس گروه الهیات و حقوق دانشگاه الازهر به زبان انگلیسی و استاد مدعو در دانشگاه «محمد بن سعود» عربستان از جمله فعالیت‌های آکادمیک وی بود.

وی همچنین مترجم قرآن کریم به زبان انگلیسی و عضو شورای عالی اسلامی مصر بود و در ده‌ها پایان‌نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری به عنوان استاد راهنما نظارت داشت.

محمد ابولیله در سپتامبر 1942 میلادی در استان «قلیوبیه» مصر متولد شد و موفق شد که دکترای خود را از دانشگاه مطالعات انسانی دانشگاه «اکستر» انگلیس کسب کند.

انتهای پیام
captcha