فراخوان فلسطینیان برای مقابله با «راهپیمایی پرچم‌»
کد خبر: 3975822
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۹

فراخوان فلسطینیان برای مقابله با «راهپیمایی پرچم‌»

فعالان فلسطینی و شخصیت‌های دینی در قدس با صدور فراخوان‌هایی خواستار حضور گسترده و حداکثری فلسطینیان در بخش قدیمی قدس و مسجدالاقصی در روزهای آینده برای مقابله با راهپیمایی پرچم شهرک‌نشینان صهیونیست شدند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری العهد،گروه‌های فلسطینی همزمان با تصمیم شهرک‌نشینان صهیونیست برای برپایی راهپیمایی پرچم‌ در بخش قدیمی قدس و حضور در مسجد الاقصی هشدار دادند.

صدها هزار شهرک‌نشین صهیونیست قرار است روز پنج‌شنبه،20 خردادماه، راهپیمایی بزرگی را برگزار کنند که از باب العامود و محله‌های قدیمی قدس عبور کرده و به صحن‌های مسجدالاقصی می‌رسند و سپس در آنجا برنامه‌ای موسوم به «رقص پرچم‌ها» را اجرا خواهند کرد؛ هدف سازمان‌دهندگان این راهپیمایی تأکید بر لزوم پاکسازی علیه شهروندان فلسطینی ساکن در قدس اشغالی است.

جبهه خلق: هر حماقت اسرائیل منطقه را به آتش خواهد کشید

جبهه خلق برای آزادی فلسطین درباره نقشه‌های رژیم صهیونیستی برای برگزاری راهپیمایی پرچم‌ها در قدس اشغالی هشدار داد و تأکید کرد که این اقدام اوضاع را کاملا به هم خواهد ریخت.

این جبهه ضمن درخواست از جامعه بین‌المللی برای مهار کردن سرکشی رژیم اشغالگر و تلاش آن برای تشدید دوباره تنش‌ها در مسجد الاقصی گفت: هر تلاش جدید برای تعرض به مقدسات و هتک حرمت مسجد الاقصی نه تنها رژیم اشغالگر بلکه همه منطقه را به آتش خواهد کشید.

جبهه خلق برای آزادی فلسطین ضمن تمجید ادامه انتفاضه ملت فلسطین علیه رژیم اشغالگر و نقشه‌های آن در یهودی‌سازی سرزمین‌های فلسطینی گفت: ادامه درگیری همه جانبه با اشغالگران بهترین راه برای حفاظت از ملت فلسطین و مقدسات آن است.

جهاد اسلامی: امت اسلامی آماده دفاع از مسجدالاقصی است

احمد المدلل، یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز درباره هر گونه ماجراجویی جدید رژیم صهیونیستی برای تعرض به مسجد الاقصی هشدار داد.

او در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی فلسطین الیوم گفت: ما از کنار هر گونه هتک حرمت شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی به راحتی نمی‌گذریم و مقاومت آماده است تا بار دیگر دشمن صهیونیستی را شکست دهد.

المدلل گفت: نبرد با دشمن همچنان ادامه دارد و نتانیاهو در تغییر قواعد درگیری ناکام بوده است.

وی افزود: به نظر می‌رسد نتانیاهو از شکستی که از مقاومت در نبرد سیف القدس متحمل شد درس نگرفته است؛ بنابراین شمشیر قدس هنوز به روز دشمن یاخته است و نتانیاهو هم به زباله دان تاریخ می پیوندد.

این مقام جهاد اسلامی گفت: این تنها فلسطینی‌ها نیستند که برای دفاع در برابر هر گونه تعرض جدید علیه مسجدالاقصی قیام می‌کنند؛ بلکه ملت‌های مسلمان در نبرد سیف القدس تأکید کردند که برای دفاع از مقدسات در برابر طرح یهودی‌سازی دشمن آماده هستند.

او از هموطنان فلسطینی در قدس، کرانه باختری و سرزمین‌های اشغالی 48 خواست زمین را زیر پاهای نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست به آتش بکشند.

حماس: صهیونیست‌ها را به آتش می‌کشیم

یحیی السنوار، رئیس حماس در غزه نیز گفت: مقاومت به اشغالگران نشان داد که مسجدالاقصی حامیان و مدافعانی دارد که به هر قیمتی آماده دفاع از آن هستند.

السنوار در دیدار با جمعی از نویسندگان و دانشگاهیان در غزه گفت: اگر اوضاع دوباره تشدید شود، نقشه خاورمیانه با این چیزی که هست متفاوت خواهد بود.

او حفاظت از مسجدالاقصی را هدف استراتژیک مقاومت توصیف و تأکید کرد: اسرائیل قصد داشت نیمی از ظرفیت مقاومت را نابود کند و آن را ده‌ها سال به عقب بازگرداند؛ اما نمره او در این نبرد یک صفر بزرگ بود.

در همین حال رسانه‌های عبری زبان نیز امروز اعلام کردند که رژیم صهیونیستی از بیم هر گونه پاسخ جدید مقاومت به تجاوزات این رژیم در مسجدالاقصی، سیستم‌های پدافند هوایی خود را در مرز با غزه تقویت کرده است.

انتهای پیام
captcha