فراخوان عمومی حضور گسترده در مسجدالاقصی از سوی فلسطینیان
کد خبر: 3976315
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۷

فراخوان عمومی حضور گسترده در مسجدالاقصی از سوی فلسطینیان

گروه‌های ملی و جوانان در شهر قدس اشغالی از مردم قدس و حومه خواستند تا روز پنجشنبه در مسجدالاقصی حاضر شده و مانع تجاوزات شهرک‌نشینان صهیونیست در هتک حرمت این مسجد شوند.

به گزارش ایکنا به نقل از العربی الجدید، جنبش‌های ملی و جوانان در قدس اشغالی در روز سه‌شنبه با فراخوان بسیج عمومی از مردم خواستند تا با حضور خود با اقدامات گروه‌های تندرو یهودی مبنی بر انجام راهپیمایی و هتک حرمت مسجدالاقصی با وجود ممنوعیت این اقدام از جانب پلیس اشغالگران، مقابله کنند.

 این گروها از اهالی قدس و حومه آن خواسته است تا در ظهر روز پنجشنبه با این منظور در منطقه باب العامود شهر قدس گرد هم آیند.

شهرک‌نشینان صهیونیست پس از لغو راهپیمایی پرچم از سوی پلیس اسرائیل، از طرفداران خود خواسته بودند تا در صحن مسجدالاقصی حاضر شوند.

در این راستا، شیخ عمر الکسوانی، مدیر مسجدالاقصی در گفت‌وگو با العربی الجدید از عزم شهرک‌نشینان برای هتک حرمت مسجدالاقصی در روز پنجشنبه خبر داده و تصریح کرده است در صورتی که این اقدام صورت بگیرد، نمی‌توان تبعات این تجاوزات را پیش‌بینی کرد، چرا که افرادی که برای این تجاوزات فراخوان داده‌اند، از افراط‌گرایان تندرو یهودی هستند.

 وی تأکید کرده است که اداره اوقاف اسلامی در شهر قدس و کارمندان این اداره شامل نگهبانان و خادمان مسجد به وظیفه خود برای دفاع از مسجدالاقصی عمل خواهند کرد. وی همچنین از اهالی قدس خواسته است تا در مسجد حاضر شوند.

این تحولات در حالی صورت می‌گیرد که پلیس رژیم اشغالگر و سازمان‌های امنیتی به دنبال تغییراتی در راهپیمایی پرچم به ویژه در مسیر آن هستند تا این راهپیمایی منتهی به مناطق باب العامود و باب الساهرة نشود. این موضوع بعد از ظهر امروز در کابینه سیاسی و امنیتی اسرائیل مورد بحث قرار گرفته است.

اتحادیه سازمان‌های معبد با فراخوان برای حضور گسترده در مسجدالاقصی در بعد از ظهر پنجشنبه، از طرفداران خود خواسته است تا اکنون که راهپیمایی در خارج از «کوه معبد» لغو شده است. پس ما در داخل «کوه معبد» حاضر خواهیم شد و از آن بالا خواهیم رفت. فراخوان‌های مشابهی نیز از قبیل سازمان‌های تندرو صهیونیست دیگر از قبیل «کوه معبد»، «زنان کوه معبد» و همچنین برخی از اعضای تندرو حزب لیکود و سازمان تروریستی لاهاوا نیز اعلام شده است و این افراد حضور خود در این اقدام تحریک‌آمیز را اعلام کرده‌اند.

پلیس اسرائیل امروز بعدازظهر مانع حضور ایتمار بن غفیر در صحن مسجدالاقصی شد. وی با استفاده از مصونیت پارلمانی خود سعی داشت ابتدا به منطقه باب العامود رفته و از آنجا به داخل منطقه قدیمی شهر قدس برود. وی این اقدام را در راستای به چالش کشیدن تصمیم پلیس برای لغو راهپیمایی پرچم انجام داد.

انتهای پیام
captcha