کمک سازمان‌های اسلامی کنیا به خانواده‌های آسیب‌دیده در غزه
کد خبر: 3976041
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۸

کمک سازمان‌های اسلامی کنیا به خانواده‌های آسیب‌دیده در غزه

سازمان‌های اسلامی کنیا با اعلام حمایت از ملت فلسطین، کمک‌های نقدی و غیر نقدی برای خانواده‌های آسیب‌دیده در جنگ اخیر غزه جمع‌آوری کردند.

به گزارش ایکنا؛ با تلاش مشترک سازمان‌های اسلامی در کشور کنیا شامل بنیاد الخیر، بنیاد یک شیلینگ، بنیاد امت، شورای ائمه جماعات و مبلغین و اولین بانک جامعه (بانک شریعت اسلامی در کنیا) مقادیر زیادی لباس، مواد غذایی، کیت کمک‌های اولیه و همچنین 2 میلیون دلار کمک نقدی برای حمایت از خانواده‌های آسیب‌دیده در غزه  جمع‌آوری شد.

بنا به اعلام رایزنی فرهنگی ایران در کنیا، شیخ  «سلیم چارو» رئیس شورای ائمه جمعه و مبلغین نایروبی در حساب کاربری خود در فیس بوک و توییتر گفت: « با کمک خدا این هدایا و کمک های دریافتی از برادران مسلمان کنیا برای آسیب‌دیده‌ترین خانواده‌ها در غزه جمع‌آوری شد، این کمک‎ها  به سفارت فلسطین در نایروبی تحویل داده می‌شود تا آن را به غزه منتقل کند».

کنیا از زمان شروع بمباران اخیر اسرائیل در مناطق غزه، با برگزاری سه راهپیمایی در شهرهای نایروبی و مومباسا با حضور صدها مسلمان از فلسطین حمایت کرد.

«حسین خالد»، یک فعال محلی در این راهپیمایی‎ها گفت: ما امروز اینجا هستیم زیرا بی عدالتی همه جای دنیا را فرا گرفته است. ما می‌خواهیم به دولت خود بگوییم تمام روابط دیپلماتیک خود را با رژیم اشغالگر قدس پایان دهد زیرا این رژیم به همه مردم فلسطین از فقیر، ضعیف و حاشیه نشین ظلم می‌کند.

انتهای پیام
captcha