صهیونیست‌ها محله تاریخی نزدیک حرم ابراهیمی در الخلیل را تخریب کردند
کد خبر: 3976360
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰

صهیونیست‌ها محله تاریخی نزدیک حرم ابراهیمی در الخلیل را تخریب کردند

منابع خبری فلسطینی از تخریب یک محله تاریخی در الخلیل و نزدیک حرم ابراهیمی توسط شهرک‌نشینان صهیونیست خبر دادند.  

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی وفا، ‌توفیق جحشن، مدیر اداره حقوقی کمیته بازسازی الخلیل روز دوشنبه اعلام کرد که شهرک‌نشینان صهیونیست تحت حمایت نیروهای اشغالگر، محله‌ای قدیمی در نزدیکی حرم ابراهیمی به مساحت 400 متر مربع را که 4 خانواده بزرگ فلسطینی در آن ساکن بودند، تخریب کردند.
 
این اقدام در راستای عملیات یهودی‌سازی رژیم صهیونیستی در شهر تاریخی الخلیل صورت گرفته است.
 
جحشن از جامعه بین‌المللی و کشورهای عضو یونسکو خواست تا مسئولیت خود را در قبال اقدامات اشغالگرانه رژیم اسرائیل و نقض حقوق ملت فلسطین و تخریب آثار باستانی این سرزمین بر عهده بگیرند.
 
وی با تأکید بر لزوم اجرای توافقنامه‌های سازمان یونسکو، بر لزوم حمایت بیشتر از سرزمین فلسطین و میراث تمدنی آن تأکید کرد.
 
این مقام فلسطینی بیان کرد که بخش قدیمی الخلیل به همراه تمام محلات اطراف آن، یک میراث جهانی، فرهنگی و طبیعی است و از ارزشی استثنایی برخوردار است که می‌طلبد تحت حمایت و حفاظت قرار گیرد.
 
جحشن در ادامه از سازمان‌های بین‌المللی و اسلامی خواست تا سریعاً برای توقف این تخریب‌ها و اقدامات خطرناک رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشینان که با هدف سلطه بر سرزمین فلسطین و تاریخ و تمدن این سرزمین انجام می‌شود، اقدام کنند.
 
در همین راستا وزارت اوقاف و امور دینی فلسطین در بیانیه‌ای که روز سه‌شنبه صادر کرد، بیان داشت که اشغالگران صهیونیست در تلاش هستند تا سلطه خود را بر حرم ابراهیمی و مناطق اطراف آن گسترش دهند و ورود و خروج نمازگزاران به این مکان مقدس را زیر نظر گرفته و از پخش اذان از بلندگوهای آن جلوگیری کنند.
 
این وزارتخانه در ادامه بیانیه خود تأکید کرد که گروهی از شهرک‌نشینان صهیونیست در راستای یهودی‌سازی الخلیل اقدام به تخریب محله تاریخی نزدیک حرم ابراهیمی کرده‌اند که این اقدامات در راستای گسترش سلطه بر شهر قدیمی الخلیل انجام شده است.
 
سازمان یونسکو وابسته به سازمان ملل متحد، در ژوئیه 2017 میلادی اعلام کرد که بخش قدیمی شهر الخلیل یک منطقه حفاظت شده بوده و از ارزش استثنایی و جهانی برخوردار است.
 
یونسکو در آن زمان، این محله قدیمی در الخلیل را در فهرست میراث جهانی و فهرست میراث مورد تهدید قرار داد.
 
تخریب یک محله تاریخی نزدیک حرم ابراهیمی در الخلیل از سوی شهرک نشینان صهیونیست
انتهای پیام
captcha