هشدار مفتی الخلیل نسبت به اقدامات اشغالگران در حرم ابراهیمی
کد خبر: 3978950
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۵

هشدار مفتی الخلیل نسبت به اقدامات اشغالگران در حرم ابراهیمی

شیخ محمد ماهر مسوده، مفتی الخلیل و خطیب حرم ابراهیمی شریف با هشدار نسبت به تداوم تجاوزات شهرک‌نشینان به شهر الخلیل و حرم ابراهیمی شریف تأکید کرد که اشغالگران به دنبال سلطه بر کل حرم هستند و این اقدام به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، شیخ محمد ماهر مسوده، مفتی الخلیل و خطیب حرم ابراهیمی شریف نسبت به تداوم تجاوزات شهرک‌نشینان به شهر الخلیل و حرم ابراهیمی شریف در سایه سکوت بین‌المللی و عربی هشدار داد.

وی تصریح کرد که پخش اذان در حرم ابراهیمی با موانع بسیاری از جانب شهرک‌نشینان مواجه است و آن‌ها در اعیاد مذهبی خود و همچنین در تعطیلی یهودی روز شنبه از آن جلوگیری می‌کنند.

وی افزود که آخرین اقدام شهرک‌نشینان جابجایی غرفه اذان در حرم ابراهیمی از مکان مشهور خود و انتقال آن به مکانی دیگر، با حمایت نظامیان صهیونیست بوده است.

وی تصریح کرد که در صورت پذیرش این امر، در واقع ما حرم ابراهیمی شریف را به آن‌ها واگذار کرده‌ایم و این امر نباید به هیچ شکلی از اشکال انجام شود.

شیخ مسوده تأکید کرد که آیین‌هایی که از سوی شهرک‌نشینان در صحن حرم ابراهیمی انجام می‌شود، از زمان اشغال حرم در سال 1976 متوقف نشده است. وی همچنین تصریح کرد که این اقدامات پس از قتل‌عام فجیع حرم ابراهیم در سال 1994 میلادی از سوی باروک گلدنشتیان صهیونیست جنایتکار که منجر به شهادت 29 فلسطینی شد، تسریع شده است.

خطیب حرم ابراهیمی افزود که اقدامات اسرائیل پس از قتل و عام سال 1994، به هیچ عنوان مورد تأیید ما نیست، چرا که اقدامی برای تسلط بر تمام مسجد و مقدسات آن بوده است. وی تصریح کرد که تمام حرم ابراهیمی بخشی اصیل از مسجد اسلامی است و هیچ بخشی از آن نباید واگذار شود. اما صهیونیست‌ها سعی دارند با توسل به زور اسلحه و همچنین هراس‌افکنی به اهداف خود برسند، آخرین اقدام آن‌ها نصب پله‌برقی در جلو باب الجدید است.

یادآور می‌شود، پس از وقوع قتل‌عام در حرم ابراهیم در سال 1994، نظامیان صهیونیست بر 60 درصد حرم ابراهیمی تسلط یافتند.

انتهای پیام
captcha