دولت اسلامی باید در برابر دشمن قاطعانه بایستد + فیلم
کد خبر: 3976415
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۴
شاخص‌های دولت اسلامی در کلام حجت‌الاسلام حاج‌ابوالقاسم /11

دولت اسلامی باید در برابر دشمن قاطعانه بایستد + فیلم

حافظ بین‌المللی قرآن در یازدهمین قسمت از سلسله درس‌گفتارهای «دعوت» با اشاره به دستور صریح قرآن مبنی بر ایستادگی در برابر ظلم گفت: دولت اسلامی باید در مواجهه با تجاوز دشمن قاطعانه بایستد و از اقدام متقابل در برابر تجاوزگری نترسد، بلکه حمایت کند.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج‌ابوالقاسم‌، حافظ بین‌المللی و عضو مجلس خبرگان رهبری، در آستانه انتخابات ریاست‌‌جمهوری طی سلسله درس‌گفتارهایی با عنوان «دعوت» به تبیین شاخص‌های دولت اسلامی پرداخته است. محور‌ این مباحث شامل چارچوب‌ها و جهت‌گیری‌های کلان دولت اسلامی، برنامه‌های دولت اسلامی در حوزه‌های مختلف، ویژگی‌های کارگزار نظام اسلامی، اهمیت انتخابات و ضرورت حضور پرشور مردم در این عرصه سرنوشت‌ساز است. در ادامه متن و فیلم قسمت یازدهم از نظر مخاطبان می‌گذرد.

«بسم الله الرحمن الرحیم

خداوند متعال در قرآن دستور ایستادگی در برابر ظلم و تلاش برای جلوگیری از ظلم به ظالم را صادر کرده و فرموده است: «وَ الَّذينَ إِذا أَصابَهُمُ الْبَغْی هُمْ يَنْتَصِرُونَ؛ مؤمنان کسانی هستند که با کمک گرفتن از دیگران در برابر ظالم می‌ایستند.»

اسلام با هرگونه ظلم و تعدی به فرد و جامعه مخالف است و از این جهت به مقابله با مستکبران و گرفتن حق مظلومان امر کرده و حتی این کار را گاهی واجب دانسته است. از اثراتی که موجب می‌شود، دشمنان از افکار پلید و شرارت‌های خود دست بکشند، این است که مسلمانان نسبت به تهاجم دشمنان منفعل نباشند و در برابر هر اقدام دشمن یک پاسخ قاطع و دندان‌شکن بدهند. طبیعتاً دشمن با مشاهده این اقدام و مواجهه با منطق انتقام سخت متوجه می‌شود که اقدامات او علیه نظام اسلامی هزینه‌بر است و از شرارت‌ دست خواهد کشید.

در مقابل، سستی در برابر اقدامات دشمن او را در مواجهه نظام اسلامی جسورتر می‌کند و موجب می‌شود تا نابودی کامل نظام اسلامی از اقدامات خود دست برندارد؛ «... فَمَنِ اعتَدىٰ عَلَيكُم فَاعتَدوا عَلَيهِ بِمِثلِ مَا اعتَدىٰ عَلَيكُم...؛ هرکس به شما ستم کرد، مقابله به مثل کنید و بدانید خداوند با پرهیزکاران است.»

امام سجاد(ع) فرمود: «حق فردی که با شما بد می‌کند، این است که او را عفو کنید و اگر بدانی این عفو برای تو ضرر دارد، از دیگران در برابر بدرفتاری او کمک بخواه.» خداوند متعال فرموده است: «وَلَمَنِ انْتَصَرَ بَعْدَ ظُلْمِهِ فَأُولَئِكَ مَا عَلَيْهِمْ مِنْ سَبِيلٍ» امیرالمؤمنین(ع) فرمود: «هرکس از قصاص بترسد، دست از ظلم کردن خواهد کشید.»

دشمنت ترسان اگر بیند ترا / از خیابانت چو گل چیند ترا
ضرب تیغ او قوی‌تر می‌فتد / هم نگاهش مثل خنجر می‌فتد

رشد قدرت دفاعی ایران در طول سالیان قبل در قالب موشک‌ها، پهپاد‌ها، زیردریایی‌ها و سایر تجهیزات دفاعی، که موجب شده دشمن از صدمه زدن به کشور ما مأیوس شود، الهام‌گرفته از این دست آیات است. دولت اسلامی باید در مواجهه با تجاوز دشمن قاطعانه بایستد و از اقدام متقابل در برابر تجاوزگری نترسد، بلکه حمایت کند.»

انتهای پیام
captcha