افتتاح نخستین نمایشگاه یادبود هولوکاست در دبی
کد خبر: 3976561
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۱

افتتاح نخستین نمایشگاه یادبود هولوکاست در دبی

در میان بی‌توجهی دولت امارات به جنایات اسرائیل و قتل زنان و کودکان در غزه، نخستین نمایشگاه یادبود هولوکاست در دبی افتتاح شد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری شهاب، نخستین نمایشگاه یادبود با نام «هولوکاست» در شهر دبی امارات افتتاح شد که در نوع خود نخستین نمونه در خاورمیانه است. افتتاح این نمایشگاه در حالی صورت می‌گیرد که امارات خون‌های شهدایی را که رژیم اشغالگر قدس در تجاوز اخیر خود به غزه به شهادت رساند و بخش عمده آنان را زنان و کودکان تشکیل می‌دادند، نادیده می‌گیرد.

ماه گذشته نیز موزه عبرت تمدن‌ها در دوبی شاهد افتتاح نمایشگاه «ما به یاد داریم» درباره مدارک مرتبط با کوره‌های آدم سوزی در جنگ جهانی دوم بود و انتظار می‌رود که این نمایشگاه دائمی باشد.

کاترین مایر، مدیرکل اتحادیه بین‌المللی احیای یادبود هولوکاست در گفت‌وگویی با سی ان ان بر اهمیت این موزه‌ها و بناهای یادبود به منظور جلوگیری از تکرار این حادثه تأکید کرده است.

ایلی ابادی که منصب خاخام بزرگ در شورای یهودیان امارات را بر عهده دارد، این نمایشگاه دائمی را اتفاقی مهم در منطقه خوانده که بی‌نظیر است.

پیتر فیشر، سفیر آلمان در امارات در سخنرانی افتتاحیه این نمایشگاه، هولوکاست را داغ ننگی ابدی بر چهره کشور خود دانسته و از این اقدام دولت امارات تقدیر کرده است. این در حالی است که منتقدان سیاست‌های اسرائیل در منطقه و طرفداران حقوق فلسطینیان، همواره با محکوم کردن جنایت‌های انجام شده در حق یهودیان در جنگ جهانی دوم، خواهان تفکیک میان صهیونیسم به عنوان یک حرکت افراط‌گرا و تروریستی و یهودیت به عنوان یک دین ابراهیمی شده‌اند.

انتهای پیام
captcha