استقبال دانش‌آموزان البرزی از مسابقات مجازی قرآن
کد خبر: 3976639
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۴

استقبال دانش‌آموزان البرزی از مسابقات مجازی قرآن

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز از برگزاری 20 مسابقه قرآنی برای دانش‌آموزان در فضای مجازی خبرداد و گفت: در این مسابقات با مشارکت 25 هزار دانش‌آموز برگزار شد.

استقبال دانش‌آموزان البرزی از مسابقات مجازی قرآن

فرشته فهمیده، معاون پرورشی‌وفرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش البرز در گفت‌و‌گو با ایکنا از البرز از اجرای 20 عنوان مسابقه مجازی قرآن در آموزش و پرورش استان خبر داد و گفت: با توجه به شیوع کرونا و تعطیل‌شدن فعالیت‌ها و برنامه‌های حضوری، آموزش و پرورش استان اقدام به برگزاری برنامه‌های قرآن در بستر فضای مجازی کرد که در این راستا از اول سال‌ تحصیلی جاری تاکنون، 20 مسابقه قرآنی با عناوین مختلف اجرا شده است.

وی با بیان اینکه این مسابقات قرآنی ویژه دانش‌آموزان و فرهنگیان استان برگزار شد، افزود: از جمله این مسابقات قرانی می‌توان به حفظ جزء ۳۰ قرآن، کوثر جاودان، خانه بهشتی، رمضان با قرآن و جاماندگان اربعین اشاره کرد.

این مسئول با اشاره به مشارکت 25 هزار دانش‎‌آموز و فرهنگی البرز در این مسابقات مجازی قرآن، اضافه کرد: اگر بخواهیم دانش‌آموز قرآنی داشته باشیم قبل از آن باید معلم و پدر و مادر قرآنی داشته باشیم که متأسفانه جامعه ما در این بخش دچار چالش است.

فهمیده گفت: زندگی ما امروز با قرآن فاصله گرفته است و قرآن و فضای معطر قرآنی از برخی خانواده‌ها و فضاهای کاری ما دور شده است. برای اینکه اثربخشی قرآن را در زندگی خود ببینیم نیاز به حاکم شدن روح و متن قرآن در زندگی داریم.

معاون پرورشی آموزش و پرورش البرز تصریح کرد: از خودمان بپرسیم که چقدر روزانه قرآن تلاوت کرده و به مفاهیم آن توجه می‌کنیم؟ چقدر فعل و انفعالات، رفتارها و اندیشه‌های خود را بر اساس ترازها و شاخص‌های قرآنی می‌سنجیم؟ قرآن تنها برای تلاوت نیست البته مسیرهای دسترسی به سرچشمه هدایت در قرآن و مقدمه آن تلاوت هست اما غایت نیست. تلاوت، ترجمه، قرائت و تفسیر همه و همه برای این است که رفتار و کردار قرآنی در زندگی ما حاکم شود.

این مسئول بیان کرد: یکی از بهترین فعالیت‌های تبلیغی و معرفتی برای ترویج قرآن همین برنامه‌های قرآنی و اجرای مسابقات برای دانش‌آموزان و فرهنگیان است که با هدف توسعه و ترویج فرهنگ قرآن برگزار می شود و امیدواریم بتوانیم با برنامه‌ریزی بهتر این قبیل فعالیت‌ها را که مسیری برای انس بیشتر با قرآن است را افزایش دهیم.

انتهای پیام
captcha