واکنش الوفاق به شهادت یکی از زندانیان سیاسی انقلاب بحرین
کد خبر: 3976644
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱

واکنش الوفاق به شهادت یکی از زندانیان سیاسی انقلاب بحرین

جمعیت ملی-اسلامی الوفاق با اشاره به شهادت یکی از زندانیان سیاسی انقلاب بحرین به نام «حسین برکات» در زندان مرکزی بحرین «جو» مسئولیت کامل شهادت وی را متوجه رژیم آل خلیفه دانست.

به گزارش ایکنا، جمعیت ملی-اسلامی الوفاق بحرین با اشاره به شهادت «حسین برکات» در زندان مرکزی بحرین «جو» اعلام کرد: برکات، چهارشنبه 9 ژوئن 2021 به سبب شرایط غیر انسانی که هزاران زندانی سیاسی در زندان های بحرین تحت فشار آن بسر می برند به شهادت رسید.
 
الوفاق مسئولیت کامل شهادت وی را متوجه رژیم بحرین دانست و تاکید کرد: رژیم بحرین با بازداشت غیرقانونی هزاران نفر، به کارگیری انواع شکنجه روحی و جسمی، محاکمه‌های سیاسی ناپاک و انتقام جویانه و سپس انداختن آنان پشت میله‌های زندان‌هایی که فاقد کمترین شرایط انسانی‌اند، آنها را به مرگی آرام سوق می‌دهد. 
 
این جمعیت اظهار کرد: دنیا باید به مسئولیت اخلاقی که در برابر این اقدامات رژیم بحرین برعهده دارد، عمل کند، رژیمی که به نابودی و قتل مستقیم و معنوی فرزندان این خاک به اشکال و روش‌های مختلف مبادرت کرده و کار را به جایی رسانده که شهروندان بحرین تنها به اعداد و ارقامی در شمارش قربانیان و فوتی‌ها تبدیل شده‌اند.
 
جمعیت الوفاق اضافه کرد: همه این جنایات علیه بحرینی‌ها تنها به این سبب صورت می‌گیرد که آنها خواستار عدالت و آزادی‌اند و می‌خواهند که با آنان به منزله انسان رفتار شود، بحرینی‌ها به قتل می‌رسند، زندانی شده و نابود می‌شوند. تمامی تلاش‌ها برای شیطنت و به بازی گرفتن جنبش آنها بر اساس قوانین بین‌المللی، تروریسم سازمان یافته و جنایاتی بزرگ محسوب می‌شوند. همه زندانیان سیاسی باید به طور فوری آزاد شوند.
 
این جمعیت در پایان با ابراز تسلیت و همدردی با خانواده شهید حسین برکات از درگاه خداوند برای وی طلب رحمت و مغفرت و برای خانواده محترمش صبر مسألت کرد و برای همه بحرینی‌ها عزت بیشتر و پافشاری و اصرار مضاعف برای ادامه مسیر شهدایی طلب کرد که در راه ساختن میهنی که همه در حق و حقوق مساوی باشند و کرامات انسانی بوده و جان آنان در امان و مصون باشد.
 
شهید حسین برکات از زندانیان سیاسی انقلاب 14 فوریه بحرین و محکوم به حبس ابد بود که در زندان مرکزی بحرین «جو» به کرونا مبتلا شد و مسئولان زندان تعمدا در خصوص وی سهل انگاری کرده و با اینکه برکات مبتلا به بیماری‌های تنفسی زمینه‌ای بود از انتقال به موقع وی به بیمارستان جلوگیری کردند تا اینکه در اثر عفونت ریه و کمبود اکسیژن به کما رفته و به شهادت رسید. گفتنی است پسر وی نیز از دیگر زندانیان سیاسی بحرین و محکوم به تحمل 22 سال حبس است و در زندان جو بسر می برد.
 
فعالان بحرینی از ابتلای حداقل بین 230 تا 250 زندانی سیاسی به کرونا در زندان‌های بحرین خبر می‌دهند. این در حالیست که وزارت کشور بحرین از ارائه هرگونه اطلاعات رسمی و شفاف سازی در این خصوص امتناع می ‌کند و بارها ادعا کرده زندانیان از رسیدگی بهداشتی و تمامی حقوق خود بهره‌مندند.
 
شرایط نابسامان مدیریت اپیدمی کرونا در بحرین و ورود این کشور به مرحله خطر و وضعیت قرمز، جوی از نگرانی و خشم را در میان بحرینی‌ها ایجاد کرده و رفتار غیر انسانی با زندانیان باعث شده خانواده‌ها بیش از پیش نسبت به وضعیت فرزندان زندانی‌شان نگران باشند و خواستار آزادی فوری آنان شوند. بحرین طی دو ماه گذشته بطور شبانه روزی شاهد تظاهرات‌ها و فعالیت‌های اعتراض آمیز مردم بوده که خواستار آزادی زندانیان سیاسی انقلاب هستند.
 
آیت الله شیخ عیسی قاسم پیش از این بارها طی بیانیه‌ها و پیام‌های شدید اللحنی بر ضرورت آزادی زندانیان انقلابی تاکید کرده و این را حق مسلم آنان خوانده است. شیخ عیسی قاسم در ۹ مارس ۲۰۲۱ به حکومت بحرین هشدار داده بود که پیش از آنکه جنازه زندانی‌ها از زندان‌ها خارج شود آنان را آزاد کنند و الا عواقب وخیمی برای بحرین خواهد داشت.
انتهای پیام
captcha