طرح آجر به آجر همه ایرانیان را خیّر مدرسه‌ساز می‌کند
کد خبر: 3976722
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸
حاجی‌میرزایی بیان کرد:

طرح آجر به آجر همه ایرانیان را خیّر مدرسه‌ساز می‌کند

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه طرح آجر به آجر می‌تواند همه ایرانیان را خیر مدرسه‌ساز کند، گفت: هدف این طرح آن است که مردم با هر میزان داشته‌ای بتوانند در مدرسه‌سازی سهیم باشند.

طرح آجر به آجر همه ایرانیان را خیّر مدرسه‌ساز می‌کند

به گزارش ایکنا از سمنان، محسن حاجی‌میرزایی، وزیر آموزش و پرورش استان، شامگاه 20 خرداد در مراسم افتتاح یک دبیرستان کاردانش در مسکن مهر این شهر با بیان اینکه بنای مدرسه شخصیت انسان‌ها را شکل داده و زمینه‌ساز توسعه فرهنگ و آبادانی و آینده‌ای بهتر برای افراد جامعه است، گفت: هیچ بنایی رفیع‌تر از مدرسه نیست؛ بسیاری افتتاح‌های باشکوه در کشور صورت می‌گیرد اما به نظر بنده عظیم‌تر و باشکوه‌تر از افتتاح مدرسه وجود ندارد.

وی ادامه داد: خداوند متعال در باب مکان‌ها، از مسجد سخن فرموده‌اند که به نوعی می‌توان گفت کاربرد مساجد نیز در راستای تعلیم و تربیت است که در این راستا جایگاه رفیع و والای مکان‌های تعلیم و تربیت و آموزشی از جمله مدرسه است.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه هر بنایی غیر از مکان آموزشی برای خدمت به انسان و تسهیل در امور زندگی او احداث و در اختیار قرار می‌گیرد، یادآور شد: مکان‌ها و بناهای آموزشی مانند مدارس، بناهایی هستند که با نفس انسان سر و کار دارند و انسان در این مکان‌ها هویت پیدا می‌کند و به نوعی فرهنگ و آبادانی جامعه از آن ریشه می‌گیرد.

حاجی‌میرزایی با بیان اینکه ما در طرح آجر به آجر درصدد بودیم تا همه مردم ایران مدرسه‌ساز شوند، اظهار کرد: کسانی که در این امر مشارکت می‌کنند، توجه بیشتری به بحث آموزش داشته که بر این اساس پیوند میان خانه و مدرسه در پرتو مشارکت مردم در مدرسه‌سازی شکل می‌گیرد.

به گفته وی؛ پروژه‌هایی از این نوع مدارس، کمتر در دوره‌های سه ساله به بهره‌برداری می رسند؛ افتتاح و بهره برداری از این مجتمع آموزشی تنها پس از گذشت حدود سه سال، یعنی کلنگ‌زنی در سال ۹۶ و افتتاح و بهره‌برداری در سال ۱۴۰۰، امری بسیار ارزشمند است.

انتهای پیام
captcha