تحقق بیانیه گام دوم انقلاب در گرو حرکت تمامی بدنه کشور است
کد خبر: 3976901
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹

تحقق بیانیه گام دوم انقلاب در گرو حرکت تمامی بدنه کشور است

رئیس دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب باید تمامی مسئولان‌ از جمله رئیس مجلس، رئیس قوه مجریه، قوه قضائیه و همه بدنه کشور متناسب با این بیانیه باشند و به سمت آن حرکت کنند.

تحقق بیانیه گام دوم انقلاب در گرو حرکت تمامی بدنه کشور به سمت آن استعزیز جوان‌پور، رئیس دانشگاه آزاد استان، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب باید تمامی مسئولان‌ از جمله رئیس مجلس، رئیس قوه مجریه، قوه قضائیه و کل بدنه کشور متناسب با این بیانیه باشند و به سمت آن حرکت کنند.

وی با تاکید بر لزوم توجه به هفت شاخصه اصلی در بیانیه گام دوم انقلاب، افزود: باید از تمامی فرصت‌های مادی و معنوی، جوانان و منابع غنی کشور استفاده شود. استقاده از ظرفیت‌های درونی و عدم توجه خاص به بیرون از کشور و عدم وابستگی به خارج از جمله مواردی است که در بندهای مختلف گام دوم آمده است.

جوان‌پور، با بیان این‌که مشکلات امروز ما بیشتر در بعد اقتصادی است، افزود: نیاز داریم تا اقتصاد ما از نظر علمی، دانش بنیان باشد و در تداوم آن، با فساد به شدت مبارزه کرد. هر چقدر که ساختارها برای اداره کشور درست باشند، فساد ایجاد نمی‌شود و در نتیجه شاهد شکوفایی کشور خواهیم بود و با نابودی تبعیض‌ها، می‌توانیم در مسیر تعالی و توسعه گام برداریم.

این استاد دانشگاه، با تأکید بر این‌که باید به مسائل اخلاقی و معنویت افراد و به خصوص کاندیداهای ریاست جمهوری توجه کرد، گفت: رئیس جمهور کشور باید با فساد مبارزه کند، ساده زیست باشد و از تجمل گرایی دوری کند.

وی افزود: باید هم به زندگی فردی و رفتارهای شخصی و روحیات فرد کاندیدا شده توجه کرد و هم بحث‌های سیاسی او را ارزیابی کرد. رئیس جمهوری که به استعدادهای درونی کشور، جوانان و منابع انسانی کشور، باور نداشته باشد، هیچ گاه یک رئیس جمهور موفق نخواهد شد.

جوان‌پور، با بیان این‌که تعامل با سایر کشورها جزو اصول است، متذکر شد: اما نادیده گرفتن منابع درونی و صرف توجه به بیرون از کشور در نهایت ما را با افول وضعیت اقتصادی رو به رو خواهد کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تبریز گفت: در دولت فعلی چندان به جوانان میدان داده نشد و اغلب افراد باتجربه که در دوره‌های پیشین نیز مسئول بودند برای اداره کشور برگزیدند. افرادی که زندگی لاکچری دارند، توجهی هم به قشر ضعیف نخواهند داشت و در برنامه‌ها این مردم محروم را لحاظ نمی‌کنند زیرا اینگونه زندگی مشقت بار را لمس نکرده‌اند، در حالی که انقلاب ما یک انقلاب مردمی و مورد توجه محرومان است.

وی افزود: فردی که سبک زندگی اسلامی ندارد، در حوزه انقلاب معنویات رفوزه باشد، روابط خارجی، عزت ملی و مرز بندی را رعایت نکند و حتی به علم و پژوهش هم اعتقاد نداشته باشد، نمی‌تواند دولتی متناسب با گام دوم انقلاب بنا نهد در نتیجه یک رئیس جمهور در تراز انقلاب اسلامی نخواهد بود.

جوان‌پور تاکید کرد: مبارزه با فساد در تمامی ارکان جامعه و با مشارکت هر سه قوه کشور میسر می‌شود و نمی‌توان تنها از قوه قضائیه انتظار مقابله با این معضل را داشت.

رئیس دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی، با بیان این‌که نخستین نگرانی جامعه کنونی ما، چالش مشارکت در انتخابات است، ادامه داد: مردم نسبت به گذشته نگرانی دارند، این ملت در انتخابات قبلی مشارکت کردند اما چون نتیجه نگرفتند و به اشتباه انتخاب کردند، اکنون فشارهای اقتصادی بر آن‌ها افزایش یافته و ناراحت هستند. اما باید بدانند که بهبود وضعیت کنونی تنها با مشارکت در انتخابات و انتخاب فرد اصلح انجام می‌گیرد. اگر اکنون مشکل داریم یعنی درست انتخاب نکردیم در حالی که معنای انتخاب اصلح، این است که فردی منتخب شود که مشکلات جامعه را رفع کند.

وی متذکر شد: عدم مشارکت به این معنی نیست که هر کسی انتخاب شود فرقی ندارد، بلکه در این راستا باید مردم را توجیه کرد که برای تعیین سرنوشت خود در انتخابات شرکت کنند.

وی با بیان این‌که وظیفه نخبگان دانشگاهی، تبیین وضعیت کنونی است، اظهار کرد: مشارکت در انتخابات سوریه پیش از بحران، کم بود اما اکنون مردم سوریه می‌دانند که اگر در سرنوشت کشور خود مشارکت نکنند، بیگانگان دخالت خواهند کرد. دشمنان در حال سوء استفاده از فضای احساسی سیاسی مردم هستند تا آن‌ها را از رأی دادن منصرف کنند در حالی مردم باید بدانند که شرکت در تعیین سرنوشت خود یک تکلیف است و این مردم هستند که باید تعیین کنند چه کسی بر امور کشور مدیریت کند.

جوان‌پور، در بخش دیگری از سخنان خود افزود: متأسفانه صداوسیما در این خصوص عملکرد خوبی نداشته و معمولاً تحت تاثیر دولت است. در حالی که باید پس از انتخاب فرد مشخص برای ریاست جمهوری، عملکرد و میزان تحقق وعده‌های او به صورت هفتگی، ماهانه و حتی سالانه ارزیابی شود و احزاب‌ها، دانشجویان و دانشگاهان مختلف، او را به چالش بکشانند که این امر بسیار مفید بوده و در جهت پیشرفت کشور اثرگذار است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در خاتمه با اشاره به مناظره‌های تلویزیونی نامزدها، گفت: متأسفانه مشاهده کردیم که هیچ یک از کاندیداها برنامه مشخص عملیاتی ندارد و فقط به بیان نظرات غیرکارشناسانه و گاه حتی عوام فریبی با بیان وعده‌های غیرمنطقی می‌پردازند. حتی برخی از کاندیداها در پی ایجاد فضای پوپولیستی هستند.

انتهای پیام
captcha