معرفی ۵۲ شهید لرستان در طرح «هر هفته با یک شهید»
کد خبر: 3977205
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۸

معرفی ۵۲ شهید لرستان در طرح «هر هفته با یک شهید»

مسئول سازمان بسیج رسانه لرستان با اشاره به اجرای طرح «هر هفته با یک شهید» در استان، گفت: در این طرح که با همکاری بسیج رسانه لرستان در حال برگزاری است تاکنون ۵۲ شهید معرفی شده‌اند.

معرفی 52 شهید لرستان در قالب طرح «هر هفته با یک شهید»رضا مریدی‌اصل، مسئول سازمان بسیج رسانه لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با اشاره به اجرای طرح «هر هفته با یک شهید» در استان، گفت: در این طرح که با همکاری بسیج رسانه لرستان در حال برگزاری است تاکنون ۵۲ شهید معرفی شده‌اند.

وی با اشاره به معرفی شهید علی‌جعفر کردعلیوند در هفته جاری، افزود: در طرح هر هفته با یک شهید که با هدف تبیین فرهنگ ایثار و شهادت به‌ویژه بین نسل جوان روزهای یکشنبه هر هفته اجرا می‌شود یکی از شهدا از سوی سازمان بسیج رسانه استان معرفی و وصیت‌نامه شهید نیز بازخوانی می‎شود.

نگاهی به زندگی‌نامه شهید علی‌جعفر کردعلیوند

شهید علی‌جعفر کردعلیوند یکم مهر ماه ۱۳۴۹ در خرم‌آباد بخش ویسیان و در خانواده‌ای متدین و پرجمعیت به دنیا آمد.

پدر شهید علی‌جعفر کردعلیوند، حیدربک(فوت ۱۳۸۶) و مادرش زهرا سگوند(فوت ۱۳۷۲) نام داشت.

وی به عنوان پاسدار وظیفه جهت انجام خدمت مقدس سربازی عازم جهبه شد که در سن 20 سالگی و در 27 خرداد ۱۳۶۹ در محور بانه سقز در درگیری با گروهک‌های ضد انقلاب به شهادت رسید. مزار این شهید بزرگوار در بهشت‌ رضای شهرستان خرم‌آباد واقع است.

فرازی از وصیت‌نامه شهید علی‌جعفر کردعلیوند

«بسم الله الرحمن الرحیم

خدایا! شکر تو را که مرا پاسدار انقلاب خمینی‌ات قرار دادی تا اینکه بتوانم خونم را فدای حسینت بکنم.

مادرم سلام این فرزندت را از کردستان غریب و مظلوم بپذیر، اینجا کسی را جز خدای بزرگ و ملائک نداریم مادرم برای ما دعا کن.

ای عزیزان از مال دنیا دست بردارید و به خدا فکر کنید، ما از خاک آمده‌ایم و به خاک باز می‌گردیم، هرچه هست، دست خداست و هرچه صلاح او است همان است، خداوند در این دنیا بسیار آزمایش خواهد کرد.

این نعمت‌ها را برای آزمایش ما قرار داده است مواظب باشیم که از این آزمایشات سربلند بیرون بیاییم.

خدایا تو را شکر می‌کنم که به من قدرت تشخیص حق از باطل را دادی و خدایا تو را شکر می‌کنم که رهبرم را شناساندی  و به من چنین پدر و مادری دادی خدایا تو را شکر می‌کنم که مرا در نادانی نمیراندی.

پدرم و مادرم شرمنده هستم از اینکه نتوانسته‌ام زحماتی را که درباره من متحمل شدید حتی گوشه‌ای از آن‌ها را جبران کنم امیدوارم که بر من ببخشایید و حتماً برایم دعا کنید.»

انتهای پیام
captcha