شرط رژیم صهیونیستی برای تعمیر بلندگوهای مسجد ابراهیمی در الخلیل
کد خبر: 3977301
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹

شرط رژیم صهیونیستی برای تعمیر بلندگوهای مسجد ابراهیمی در الخلیل

اشغالگران صهیونیست برای تعمیر بلندگوهای مسجد ابراهیمی در الخلیل واقع در کرانه باختری شرط گذاشته‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از سند الانباء، جمال ابوعرام، مدیرکل وزارت اوقاف شهر الخلیل اعلام کرد که مقامات رژیم صهیونیستی برای فلسطینیان شرط گذاشته‌اند که در صورتی بلندگوهای این مسجد را که از یک ماه پیش خراب شده است، تعمیر خواهند کرد که فلسطینیان کلیدهای مسجد ابراهیمی را به آنها تحویل دهند.
 
ابوعرام، دیروز یکشنبه در یک گفت‌وگوی مطبوعاتی با اشاره به اینکه 60 درصد از صحن‌های مسجد ابراهیمی در طرح تقسیم مکانی و زمانی رژیم صهیونیستی قرار گرفته است، گفت که اداره اوقاف الخلیل این اقدام تحریک‌آمیز را نخواهد پذیرفت.
 
وی توضیح داد که تقسیم مسجد ابراهیمی بر اساس توصیه کمیته شنگر و پس از کشتار سال 1994 میلادی در این مکان مقدس صورت گرفته است.
 
ابوعرام در ادامه سخنان خود بر هویت عربی و اسلامی مسجد ابراهیمی به عنوان یکی از مهمترین نشانه‌های اسلامی در فلسطین تأکید کرد.
 
روز جمعه، بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اجرای طرحی را در راستای یهودی‌سازی الخلیل با هدف تغییر آثار باستانی ورودی مسجد ابراهیمی آغاز کرد. این طرح در چارچوب تلاش اسرائیل برای تسلط بر حرم ابراهیمی به بهانه مقدس بودن این مکان برای یهودیان به اجرا درآمده است.
انتهای پیام
captcha