رژیم صهیونیستی نصب پله برقی در حرم ابراهیمی را آغاز کرد
کد خبر: 3989522
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴
با وجود اعتراض فلسطینیان؛

رژیم صهیونیستی نصب پله برقی در حرم ابراهیمی را آغاز کرد

رژیم صهیونیستی با وجود اعتراضات فلسطینی‌ها تصمیم خود را برای ساخت پله برقی در حرم ابراهیمی و دخل و تصرف در میراث تاریخی و دینی فلسطینی‌ها عملی کرد.

رژیم صهیونیستی نصب پله برقی در حرم ابراهیمی را آغاز کرد

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی، رژیم صهیونیستی با وجود اعتراضات فلسطینی‌ها نصب پله برقی را در مسجد ابراهیمی در شهر الخلیل در جنوب کرانه باختری آغاز کرد.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه، 18 خرداد در توییتر اعلام کرد که بنا به تصمیم بنی گانتز، وزیر جنگ این رژیم از دیروز کار تسهیل در دسترسی به حرم ابراهیمی آغاز شده است.

در ادامه آمده است که این کار توسط بخش مهندسی و عمران وزارت جنگ رژیم صهیونیستی و تحت نظارت اداره مدنی انجام می‌شود و انتظار می‌رود حدود شش ماه به طول انجامد.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی افزود که این کار شامل ساخت مسیر دسترسی از پارکینگ تا صحن حرم و پله برقی است که به زائران همه ادیان اجازه می‌دهد به محل برسند.

رژیم صهیونیستی در حالی شروع به ساخت و ساز درحرم ابراهیمی گرفته که طی ماه‌های گذشته فلسطینی‌ها اعتراض گسترده‌ای نسبت به این موضوع نشان دادند.

مسئولین فلسطینی بارها نسبت به تلاش صهیونیست‌ها برای تغییر وضعیت کنونی حرم ابراهیمی واقع در شهر الخلیل از طریق سیطره یافتن شهرک‌نشینان بر مسجد و جلوگیری آن‌ها از وارد شدن مسلمانان برای انجام فرایض دینی با احداث پله‌های برقی به بهانه‌های واهی هشدار دادند.

به گفته فلسطینی‌ها، این طرح باعث وارد شدن صدمه به این بنای تاریخی و میراث فرهنگی می‌شود، به علاوه آنکه این عمل با قانون یونسکو مغایرت دارد، مبنی برآنکه می‌بایست از این بنای تاریخی که به عنوان میراث فرهنگی بشر یاد می‌شود، حفاظت به عمل آورد.

به گفته وزارت اوقاف تشکیلات خودگردان فلسطین، حرم ابراهیمی وقف اسلام است و هیچ غیر مسلمانی حق ندارد که تحت هر عنوان خود ساخته‌ای به آن دست‌درازی کند.

کمیته میراث جهانی یونسکو در ژوئیه 2017 تصمیم گرفت مسجد ابراهیمی و شهر قدیمی الخلیل را در فهرست میراث جهانی قرار دهد.

گفتنی است مقامات رژیم صهیونیستی در سال 1972 به صهیونیست‌ها اجازه انجام عبادت در گوشه‌ای از این مسجد را دادند. پس از قتل عام مسلمانان توسط شهرک نشینان صهیونیست در 25 فوریه سال 1994، که در آن 29 نمازگزار در حین نماز صبح در مسجد ابراهیمی شهید و صدها نفر دیگر مجروح شدند، این مسجد به دو بخش مسلمان و یهودی تقسیم شد. رژیم صهیونیستی در روزهای عید یهودی به مسلمانان اجازه به ادای نماز و گفتن اذان در این مسجد نمی‌دهد.

حدود 400 شهرک‌نشین صهیونیست مقیم در منطقه مسکونی قدیمی در شهر الخلیل توسط 1500 نظامی صهیونیست محافظت می‌شوند.

انتهای پیام
captcha