آخرین وضعیت پروژه استخراج روش‌ مطلوب حفظ قرآن
کد خبر: 3978528
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵

آخرین وضعیت پروژه استخراج روش‌ مطلوب حفظ قرآن

معاون آموزش مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به آخرین وضعیت پروژه بررسی روش‌های حفظ قرآن در کشور و استخراج مدل استاندارد و مطلوب گفت: شورای راهبردی این پروژه از اساتید حوزه‌های مختلف تشکیل شده است و هفته جاری اولین جلسه آن برگزار می‌شود.

آخرین وضعیت پروژه استخراج روش‌ مطلوب حفظ قرآن

محمدمهدی بحرالعلوم، معاون آموزش مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، با اشاره به پیگیری بحث استخراج روش‌های حفظ قرآن کریم در ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن گفت: بر همین اساس طی ماه‌های گذشته فراخوان بررسی روش‌های حفظ قرآن در کشور و استخراج مدل مطلوب و استاندارد منتشر و پس از پایان مهلت آن 9 پروپوزال‌ دریافت شد.

وی افزود: پس از بررسی اولیه این پروپوزال‌ها چهار مورد از آنها پذیرفته شد و در بررسی نهایی یک پروپوزال، که مربوط به کریم دولتی از چهره‌های شناخته شده عرصه حفظ قرآن کریم بود، مشخص و مقرر شد که این پروژه از سوی وی اجرا شود. زمان این کار 10 ماه در نظر گرفته شده و امید است تا آخر سال به انجام برسد. در این پروژه باید مسائل علم روز، بحث حفظ و حافظه در علم روانشناسی، تجربیات مؤسسات و معلمان حفظ قرآن کریم در کشور احصا و بررسی شود.

بحرالعلوم در مورد بررسی روش‌های حفظ قرآن در خارج از کشور و جایگاه آن در این پروژه اظهار کرد: در گذشته برخی با سفر به کشورهای مختلف چندین کشور را از این حیث مورد مطالعه قرار داده‌اند. با توجه به شیوع کرونا، برای این پروژه امکان سفر به کشورهای دیگر وجود ندارد. بنابر این با تجمیع تجارب آنها از طریق منابعی که داریم و سایت‌ها و ارتباطات غیر حضوری، که با مؤسسات حفظ قرآن در جهان اسلام خواهیم داشت، وضعیت حفظ قرآن در کشورهای دیگر بررسی خواهد شد.

وی به تشکیل شورای راهبری برای این موضوع اشاره و بیان کرد: این شورا متشکل از اساتید علوم قرآن دانشگاه‌ها، اساتید روانشناسی دانشگاه‌ها و اساتید حفظ قرآن کریم است که از این هفته کار خود را آغاز می‌کند. راهبری کل این تحقیق برعهده این شورا خواهد بود و جلسه اول آن سه‌شنبه هفته جاری برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha