ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در گرو رونق فعالیت‌های فرهنگی است
کد خبر: 3978798
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در گرو رونق فعالیت‌های فرهنگی است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را در گرو رونق فعالیت‌های فرهنگی دانست و گفت: انتظار می‌رود با تدبیر مسئولان یک حرکت رو به جلو در بحث فعالیت‌های فرهنگی آغاز شود.

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در گرو  رونق فعالیت‌های فرهنگی است

به گزارش ایکنا از البرز، سلیمان رستمیان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز، 30 خرداد در جلسه شورای اداری بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز که با حضور سردار یعقوب سلیمانی، معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور برگزار شد، اظهار کرد: معاونت فرهنگی در بنیاد شهید و امور ایثارگران مأموریت بسیار ارزشمند و مهمی را دارد.

وی با بیان اینکه بنیاد شهید به‌عنوان یک نهاد فرهنگی بر اساس پیام امام خمینی(ره) و همچنین اساس‌نامه بنیاد بر فعالیت‌های فرهنگی تمرکز ویژه‌ای دارد، افزود: ۶۰ درصد سیاست‌گذاری‌های بنیاد، فرهنگی است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز با بیان اینکه بنیاد شهید در طول ۴۰ سال گذشته کارنامه خوبی داشته است، اظهار کرد: متأسفانه نقش بنیاد در سال‌های اخیر در حوزه فعالیت‌های فرهنگی کمرنگ شده و بیشتر فعالیت‌های بنیاد خدماتی و معیشتی شده است.

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود بنیاد به اصل فعالیت خود برگردد، گفت: بنای تمام کارها فعالیت‌های فرهنگی است و ایثارگران مُبلغ فرهنگ و پیام‌آور ایثار و ازخودگذشتگی بودند، لذا امیدواریم این روحیه بار دیگر تجدید شود.

رستمیان با تأکید بر اینکه مطالبه‌گری‌ها به‌دلیل وضعیت اقتصادی به سمت خدمات رفته، اما اساس کار بنیاد شهید، فرهنگی است، اظهار کرد: انتظار می‌رود با تدبیر مسئولان یک حرکت رو به جلو در بحث فعالیت‌های فرهنگی در جامعه آغاز شود.

وی با بیان اینکه اقتدار سازمانی بنیاد در گرو اقتدار فرهنگی است و هر دستگاه و سازمانی باید اقتدار فرهنگی داشته باشد، گفت: سپاه پاسداران به‌عنوان یک نیروی نظامی برگشته از جنگ، در حال حاضر به‌عنوان یک نهاد اثرگذار در فعالیت‌های فرهنگی محسوب می‌شود و اقتدار سازمانی سپاه برگرفته از اقتدار فرهنگی است که بیشتر در بستر ایثار و شهادت ایجاد شده است.

این مسئول با تأکید بر اینکه بنیاد شهید البرز ظرفیت‌های فرهنگی ویژه‌ای دارد که باید شکوفا شود، گفت: امیدواریم با کمک مسئولان این هدف محقق شود و فعالیت‌های فرهنگی بنیاد البرز بار دیگر رونق بگیرد، چراکه مهم‌ترین عامل ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه فعالیت‌های فرهنگی است.

انتهای پیام
captcha