تدوام ایران‌ستیزی رژیم صهیونیستی؛ این‌بار در واکنش به حماسه انتخابات
کد خبر: 3978861
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱

تدوام ایران‌ستیزی رژیم صهیونیستی؛ این‌بار در واکنش به حماسه انتخابات

رژیم صهیونیستی که این روزها از پیروزی دیپلماتیک و حماسه‌آفرینی ملت ایران در انتخابات اخیر به شدت عصبانی است، بار دیگر با در پیش گرفتن سیاست‌های ایران‌ستیزانه خود مدعی شد انتخاب حجت‌الاسلام رئیسی به عنوان رئیس‌جمهور ایران زنگ خطری برای جهان است و باید جلوی توافق هسته‌ای با ایران گرفته شود.

به گزارش ایکنا به نقل از روسیاالیوم، پایگاه خبری صهیونیستی Ynet گزارش داد،  نفتالی بنت، نخست‌‌وزیر رژیم اسرائیل امروز یکشنبه، 30 خرداد انتخاب حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس‌جمهور ایران را آخرین زنگ خطر برای جهان توصیف کرد.

به نوشته این وب‌سایت، بنت پس از انتخاب حجت‌الاسلام رئیسی در جلسه توجیهی کابینه خود گفت: قدرت‌های جهانی باید پس از انتخاب رئیسی در مذاکرات درباره توافق هسته‌ای جدید ایران تجدید نظر کنند. بنت مدعی شد این آخرین زنگ هشدار برای جلوگیری از توافق هسته‌ای جدید برای جهانیان است.

از سوی دیگر در راستای سیاست‌های ایران‌ستیزانه رژیم صهیویستی، برای اولین بار از زمان تشکیل دولت جدید اسرائیل، یک هیئت عالی‌رتبه  این رژیم با هدف بحث در مورد تهدید ادعایی ایران به ایالات متحده سفر کرد. این هیئت بلندپایه نظامی به سرپرستی آویو کوخاوی، رئیس ستاد ارتش اسرائیل، ساعات پایانی روز شنبه به واشنگتن رفت.

ارتش اسرائیل اعلام کرد که این هیئت در مورد چالش‌های مشترک امنیتی از جمله موضوعات مربوط به مقابله با تهدید هسته‌ای ایران، تلاش‌های تهران برای تقویت موقعیت نظامی خود در خاورمیانه و اقدامات حزب‌الله لبنان، تهدید موشک‌های نقطه‌زن و دقیق  ایران و نیز همکاری بین تل‌آویو و واشنگتن در توسعه توانایی‌های نظامی با همکاران آمریکایی خود گفت‌وگو خواهد کرد. این بازدید تا کنون سه بار به تعویق افتاده است.

در همین حال، بنی‌گانتز، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی امروز در حساب توئیتر خود تأیید کرد که تصمیم گرفته است مسئولیت کوخاوی به عنوان رئیس ارتش این رژیم را برای یک سال دیگر تمدید کند.

این در حالی است که اخباری مبنی بر اینکه نفتالی بنت، نخست‌وزیر جدید رژیم صهیونیستی، قصد دارد در هفته‌های آینده در تلاش برای تأثیرگذاری بر مواضع واشنگتن در مورد احتمال بازگشت به توافق هسته‌ای 2015 با تهران، تماس‌های خود را با دولت آمریکا تشدید کند به گوش می‌رسد.

انتهای پیام
captcha