مراسم قرعه‌‌کشی نوزدهمین آزمون قرآن و عترت برگزار شد
کد خبر: 3979067
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸

مراسم قرعه‌‌کشی نوزدهمین آزمون قرآن و عترت برگزار شد

مراسم قرعه‌کشی نوزدهمین آزمون قرآن و عترت امروز برگزار شد، بیش از ۱۲۰ هزار نفر در این آزمون ثبت‌نام کردند و بیش از ۸۰ هزار نفر در آزمون حضور یافتند و حدود ۲۷ هزار و ۸۰۰ نفر قبول شدند.

به گزارش ایکنا، مراسم قرعه‌کشی نوزدهمین آزمون قرآن و عترت امروز، 31 خردادماه به صورت الکترونیک برگزار شد.

بیش از ۱۲۰ هزار نفر در این آزمون ثبت نام کردند که بیش از ۸۰ هزار نفر در آزمون حضور یافتند و حدود ۲۷ هزار و ۸۰۰ نفر قبول شدند. 

بنابر اعلام ستاد اجرایی نوزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت، در آزمون امسال به تمامی حافظان کل قرآن کریم که در آزمون اینترنتی و شفاهی حائز حد نصاب لازم شده‌اند، بدون قرعه‌ ۳۰۰ هزار تومان اهدا می‌شود. درباره سایر داوطلبان آزمون نیز در صورت کسب نصاب قبولی در آزمون اینترنتی (نمره ۷۵) به قید قرعه به دو هزار نفر از آنها (رده سنی بالای ۱۲ سال) مبلغ ۱۰۰ هزار تومان و به ۵۰۰ نفر، (رده سنی زیر ۱۲ سال) مبلغ ۱۵۰ هزار تومان اهدا می‌شود.

در رشته حفظ کل قرآن، حدود پنج هزار و ۴۰۰ شرکت‌کننده حضور داشت که هزار و ۴۰۰ نفر نمره قبولی دریافت کردند. این افراد بدون قرعه‌کشی از جوایز نقدی در نظر گرفته شده بهره‌مند خواهند شد. همچنین در سایر رشته‌ها نیز بیش از ۲۷ هزار نفر موفق به کسب حدنصاب نمره قبولی شده‌اند، از بین این افراد حدود سه هزار نفر در دو بخش بالای ۱۰ سال و زیر ۱۰ سال قرعه‌کشی شده و جوایزی نقدی اهدا می‌شود.

همچنین به تمام افرادی که حدنصاب لازم را کسب کرده‌اند، گواهینامه اعطا می‌شود. کارکنان‌ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش نیز گواهینامه ضمن خدمت و تقدیرنامه دریافت خواهند کرد.

یادآور می‌شود، نوزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امسال برای اولین‌بار به صورت مجازی برگزار شد، در این دوره از آزمون بیش از ۱۲۰ هزار نفر ثبت‌نام کردند و در روز آزمون (۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰) نیز بیش از ۸۰ هزار نفر حضور یافتند.

 

انتهای پیام
captcha