استقبال کاربران مجازی از انتخاب مترجم محجبه‌ در دیدار اردوغان با بایدن
کد خبر: 3979336
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۴

استقبال کاربران مجازی از انتخاب مترجم محجبه‌ در دیدار اردوغان با بایدن

انتخاب مترجم محجبه فلسطینی تبار از سوی رئیس جمهور ترکیه برای دیدار با همتای آمریکایی خود در بروکسل با تحسین گسترده کاربران شبکه‌های اجتماعی روبه‌رو شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری الشروق، مترجم محجبه‌ای که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه را در جریان دیدار با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در حاشیه اجلاس سران ناتو در بروکسل همراهی می‌کرد، نگاه‌ها را به سمت خود جلب کرده بود.

اردوغان این بانوی کارشناس در روابط بین‌الملل با نام «فاطمه قاوقچی ابوشنب» را بیهوده انتخاب نکرده بود، بلکه می‌خواست از طریق او مادرش را تکریم کند.

به گفته منابع رسانه‌ای، فاطمه قاوقچی یک فلسطینی تبار و دختر مروه قاوقچی نخستین عضو محجبه پارلمان ترکیه است.

مادر فاطمه به دلیل حجاب خود از سوی سلیمان دمیرل رئیس جمهور وقت ترکیه در سال 1999 میلادی از ورود به پارلمان منع شد و سپس مقامات ترکیه، تابعیت ترکیه‌ای را هم از او سلب کردند، اتفاقی که موجب بروز یک بحران سیاسی بزرگ در این کشور شد.

پس از آن مروه قاوقچی تا زمان مهاجرت به آمریکا در هر جای ترکیه تحت فشار قرار داشت، اما بعدها به این کشور بازگشت.

فعالان رسانه‌ای می‌گویند اردوغان با بازگرداندن تابعیت ترکیه‌ای به قاوقچی و انتصاب او به عنوان سفیر ترکیه در مالزی به منظور جبران خسارتی که به وی به دلیل اخراج از پارلمان وارد شده بود، اعتبار او را بازگرداند.

فعالان شبکه‌های اجتماعی رفتار رئیس جمهور ترکیه را تحسین کرده و گفتند، اردوغان با این کار نه تنها مروه بلکه همه زنان مسلمان متعهد به عقایدشان را تکریم کرده و موجب عزت اسلام و مسلمانان شده است.

برخی دیگر هم معتقدند انتخاب فاطمه به عنوان مترجم اردوغان در دیدار با بایدن پیامی از اردوغان به دشمنان اسلام و حجاب زنان است تا یاد بگیرند به اندیشه‌ها و عقاید انسان‌ها احترام بگذارند و به ظواهر حساسیت نشان ندهند.

فاطمه قاوقچی تحصیل‌کرده آمریکاست و در چند نهاد سیاسی و دینی در این کشور فعالیت داشته است.

انتهای پیام
captcha