وزارت بهداشت به سیستان و بلوچستان توجه جدی داشته باشد
کد خبر: 3979559
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱

وزارت بهداشت به سیستان و بلوچستان توجه جدی داشته باشد

سیستان و بلوچستان استاندار سیستان و بلوچستان گفت: امیدواریم که وزارت بهداشت و درمان به سیستان و بلوچستان توجه جدی داشته باشد و گله داریم چون امکانات و تجهیزات بویژه نیروی انسانی عقب هستیم که باید بیشتر توجه شود و همچنین از جهت تخت بیمارستانی استان از همه کشور عقب‌تر است و اینها عواملی بوده که اگر روند افزایش بیماری کرونا ادامه یابد برای مردم استان چالش ایجاد می‌کند.

وزارت بهداشت به سیستان و بلوچستان توجه جدی داشته باشدبه گزارش ایسنا احمدعلی موهبتی در نشست استانی کرونا افزود: اگر رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در استان به صورت فعلی باشد قطعا آسیب فراوان و شرایط ویروس کرونا بسیار خطرناک خواهد شد.

وی اظهارکرد:از مدت‌ها قبل پیش‌بینی می‌شد که شرایط و وضعیت پیک سوم کرونای سیستان و بلوچستان با پیک پنجم کشور همراه است و وضعیت این استان را به سمت هشدار ببرد چون هم اعتقادات، انتخابات و امتحانات سه مقوله‌ای بود که به ایجاد و پیش‌بینی این وضع کمک می‌کرد.

وی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان برگزاری نمازهای جماعت و مباحث رفت‌وآمدهای ایام عید فطر، امتحانات و برگزاری انتخابات شیوع کرونا پیش‌بینی می‌شد که متاسفانه در این موارد تذکرات برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام نشد افزود: همه‌ی مردم و دست‌اندرکاران اهتمام جدی در رعایت پروتکل‌ها، تعطیلی بازار و مراکز جمعیتی بویژه مساجد و تالارهای عروسی داشته باشند و تمام اجتماعات در سطح سیستان و بلوچستان باید با رعایت تمامی این پروتکل‌ها باشد و فرمانداران و مردم به این موضوع توجه کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: مجموعه فوتی‌های کرونایی ما در این مدت افزایش یافته و چند روزی است که این عدد بالای ۱۰ نفر است و انتظار همراهی و همکاری داریم.

وی تاکید کرد: رسانه‌ها باید به اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی توسعه دهند و دستگاه‌های دست‌اندرکار نیز به کمک دانشگاه‌های علوم پزشکی بیایند تا بتوانیم کرونا را در سیستان و بلوچستان شکست دهیم.

موهبتی بیان کرد: امیدواریم که وزارت بهداشت و درمان به سیستان و بلوچستان توجه جدی داشته باشد و گله داریم چون امکانات و تجهیزات بویژه نیروی انسانی عقب هستیم که باید بیشتر توجه شود و همچنین از جهت تخت بیمارستانی استان از همه کشور عقب‌تر است و اینها عواملی بوده که اگر روند بیماری کرونا ادامه یابد برای مردم استان چالش ایجاد می‌کند.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: امیدواریم با همراهی و همکاری مردم و مسوولان این شرایط سخت را پشت سر بگذاریم و بار دیگر می‌گوییم که هر کجا که پروتکل‌ها بهداشتی رعایت نشوند دانشگاه‌های علوم پزشکی مکلف و موظف‌اند که شکایت را تنظیم و نامه به حوزه قضایی بزنند و دادستان و حوزه قضایی استان پای کار هستند و حکم پلمب این مکان‌ها را صادر خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha