120 کانون مسجد در البرز؛ میزبان فعالیت‌های اوقات فراغت
کد خبر: 3979614
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۹

120 کانون مسجد در البرز؛ میزبان فعالیت‌های اوقات فراغت

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد البرز با اشاره به فعالیت 507 کانون فرهنگی ــ هنری در مساجد استان، گفت: امسال 120 کانون اجرای برنامه‌های اوقات فراغت را در دستور کار قرار داده‌اند.

120کانون مسجد در البرز؛ میزبان فعالیت‌های اوقات فراغت

حجت‌الاسلام کاظم شکری، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ــ هنری مساجد البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، با اشاره به آغاز فعالیت‌های مربوط به اوقات فراغت تابستانه در کانون‌های مساجد استان، گفت: برنامه‌های اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی ــ هنری مساجد از دهم تیرماه در مساجد آغاز می‌شود.

وی افزود: با توجه به شیوع کرونا ویروس و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی تلاش ما بر این است که برنامه‌ها با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شود.

این مسئول بیان کرد: درحال حاضر 507 کانون فرهنگی و هنری مساجد در سطح استان فعالیت دارند که امسال حداقل 120 کانون به‌صورت محوری در خصوص اوقات فراغت فعالیت خواهند داشت.

شکری با اشاره به برگزاری برنامه‌های ویژه اوقات فراغت در فضای مجازی، اضافه کرد: فعالیت‌های مجازی، آموزش، هنر متعالی، ارائه خدمات اجتماعی، قرآن و عترت و توسعه کتابخوانی از محورهای مهم فعالیت‌های کانون‌های مساجد است.

این مسئول با بیان اینکه فعالیت اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد در سامانه بچه‌های مسجد ثبت می‌شود، گفت: اوقات فراغت تنها برگزاری کلاس‌های آموزشی نیست بلکه باید فضایی فراهم شود تا کودکان، نوجوانان و جوانان علاوه بر دورهمی با نشاط و هدفمند، در کلاس مورد علاقه خود شرکت کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد البرز با اشاره به اینکه در فرایند برگزاری طرح اوقات فراغت جوانان و نوجوانان موازی‌کاری در اجرای برنامه‌ها آثاری منفی برای جامعه دارد، تصریح کرد: مسئولان کانون‌های مساجد، مؤسسات قرآنی و دیگر نهادهای مربوطه باید برنامه‌های خود را قبل از شروع تعطیلات تابستانی تدوین کنند و برنامه‌های اوقات فراغت را با هماهنگی انجام دهند تا کلاس‌ها و دوره‌های موازی، تجمیع شوند.

وی در پایان با اشاره به اینکه برنامه‌هایی همچون آموزش‌های عقیدتی، فرهنگی، هنری، مذهبی از سوی کانون‌های مساجد از دهم تیرماه آغاز می‌شود و تا پایان شهریورماه ادامه دارد، گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برای تحقق برنامه‌های اوقات فراغت خود نیازمند همکاری رسانه‌ها و صدا‌وسیما جهت انجام اقداماتی همچون پخش برنامه‌های ویژه کودکان و نوجوانان و فیلم‌ها و آثار فرهنگی، ارزشی و جهادی هستند.

انتهای پیام
captcha