تلاش حماس برای رفع محاصره نوار غزه
کد خبر: 3979745
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۴

تلاش حماس برای رفع محاصره نوار غزه

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تلاش دارد تا با استفاده از نتایج رویارویی نظامی اخیر با رژیم صهیونیستی، به محاصره غزه پایان دهد. به نظر می‌رسد اصرار اسرائیل در مشروط کردن آغاز بازسازی باریکه غزه به آزادی اسرای خود در نزد حماس، این تلاش‌ها را با مشکل مواجه کرده است.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در تلاش است تا از پیروزی به دست آمده در نبرد نظامی اخیر با اسرائیل در راستای پایان دادن به محاصره نوار غزه بهره ببرد، اما به نظر می‌رسد این امر با توجه به اصرار رژیم صهیونیستی در منوط کردن آغاز بازسازی غزه به آزادی اسرای اسرائیلی که در بند حماس هستند، این تلاش با دشواری مواجه شده است.

در حال حاضر حماس 4 اسرائیلی را در اسارت خود دارد که شامل دو سرباز اسیرشده در جنگ غزه در تابستان 2014 و دو نفر دیگر می‌شود که در سال‌های گذشته به دلایل نامعلومی وارد این منطقه شده‌اند.

آخرین رویارویی نظامی میان اسرائیل و گروه‌های مقاومت اسلامی، با توافق طرفین به برقراری آتش‌بسی پایان یافت که از سوی ناظران «شکننده» توصیف شده است. توجه به ادامه تنش‌ها امکان بروز یک رویارویی نظامی جدید وجود دارد.

و در پایان هفته گذشته، اسرائیل به مواضع گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی حماس، در نوار غزه حمله کرد. این حملات در را آغاز کرد. در پاسخ به پرتاب بالن‌های «آتش‌زا» از نوار غزه صورت گرفت. حماس این حملات را تلاش اسرائیل برای تحمیل قواعد جدید درگیری و یکسان دانستن بالن‌ها با موشک توصیف کرده و نسبت به پیامدهای آن هشدار داد.

از سویی اظهارات روز دوشنبه یحیی سنوار، رهبر جنبش حماس در غزه پس از دیدار وی با هماهنگ‌کننده ویژه روند صلح خاورمیانه، نگرانی ناظران مسئله فلسطین را برانگیخته است. سنوار این دیدار را «بد» توصیف کرد و به اسرائیل در مورد ادامه محاصره غزه هشدار داد.

برخی از رسانه‌ها اعلام کرده‌اند که رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین تصمیم گرفته‌اند فرصتی برای تلاش‌های عربی و بین‌المللی به منظور پایان محاصره نوار غزه و کاهش رنج ساکنان آن فراهم آورند.

انتهای پیام
captcha