دوره آکادمیک شیعه‌شناسی با حضور اساتید بین‌المللی برگزار می‌شود
کد خبر: 3980131
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴

دوره آکادمیک شیعه‌شناسی با حضور اساتید بین‌المللی برگزار می‌شود

یک دوره آکادمیک شیعه‌شناسی از سوی مؤسسه بین‌المللی حکمت با همکاری دانشگاه اهل بیت(ع) تهران و دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا، یک دوره آکادمیک مطالعات شیعه‌شناسی به زبان انگلیسی به صورت آنلاین به مدت سه هفته از سوی مؤسسه بین‌المللی حکمت برگزار می‌شود.

این دوره با همکاری دانشگاه اهل‌ بیت(ع) تهران و دانشگاه فردوسی مشهد برگزار خواهد شد. زمان این برنامه از ۲۱ تیر الی ۹ مرداد ماه خواهد بود. این دوره در ۱۸ جلسه برگزار می‌شود و تعدادی از اساتید برجسته بین‌المللی از دانشگاه‌های معتبر دنیا در این دوره تدریس خواهند کرد. 

تاریخ تشیع، آموزه امامت و سایر آموزه‌های اصلی تشیع، شاخه‌ها، آیین‌ها، اعمال و آموزه‌های معنوی و همچنین اندیشه سیاسی اسلام شیعی از جمله موضوعات این دوره بین‌المللی هستند. هدف اصلی برگزاری این دوره بین‌المللی تبیین صحیح ابعاد مختلف مکتب اهل بیت(ع) بر مبنای اندیشه شیعه دوازده امامی است. با توجه به این که اساتید این دوره آموزشی، مباحث تخصصی را در این دوه تدریس خواهند کرد لذا مخاطب این دوره، جامعه دانشگاهی و دانشجویان رشته‌های مختلف علوم انسانی هستند. از جمله اهداف این دوره آموزشی ارتقای دانش تخصصی اساتید، دانشجویان و علاقه‌مندان به این حوزه در مورد شیعه دوازده امامی است.

در پایان دوره به شرکت‌کنندگان، گواهی حضور در دوره اعطا خواهد شد. با توجه به اینکه این دوره به زبان انگلیسی برگزار می‌شود، لازم است که شرکت‌کنندگان تسلط بالایی به زبان انگلیسی داشته باشند.

برخی از اساتید این دوره عبارتند از دکتر نظام حیدر، استاد دانشگاه کلمبیای آمریکا؛ دکتر رسول نقوی، استاد دانشگاه جورجتون؛ دکتر حسین کمالی، استاد کالج هارتفورد آمریکا؛ دکتر عبدالعزیز ساشدینا، رئیس گروه مطالعات اسلامی دانشگاه جرج میشن آمریکا؛ دکتر خلیل اندانی، استاد کالج آگوستانا؛ دکتر وینی کتیا، دکترای دانشگاه مک مستر؛ دکتر الساندرو کانچیان، دکترای دانشگاه سينیا؛ دکتر رولا ابیساب، استاد دانشگاه مگ گیل کانادا؛ دکتر لیاقت تکیم، استاد دانشگاه مک مستر؛ دکتر لیسلوته عبید، استاد دانشگاه وین اتریش.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌ نام در این دوره می‌توانید به لینک ذیل مراجعه کنید:‌

https://hikmat-ins.ir/international-intensive-academic-course-on-shii-studies/

دوره آکادمیک شیعه‌شناسی با حضور اساتید بین‌المللی برگزار می‌شود

انتهای پیام
captcha