سفر هیئت بلندپایه حماس به لبنان
کد خبر: 3980450
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۵

سفر هیئت بلندپایه حماس به لبنان

هیئت بلندپایه جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس به ریاست اسماعیل هنیه امروز یکشنبه وارد بیروت شد و قرار است در این سفر چندروزه با رئیس‌جمهور، رئیس پارلمان و نخست‌وزیر لبنان و برخی شخصیت‌های لبنانی و نمایندگان گروه‌های فلسطینی در لبنان دیدار کند.

به گزارش ایکنا به نقل از دنیا الوطن، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، در بدو ورود به فرودگاه بین‌المللی بیروت در طی یک کنفرانس مطبوعاتی، تصریح کرد این دیدار در چارچوب بهره‌برداری از پیروزی بزرگ مقاومت در نبرد سیف القدس برگزار شده است. هنیه تأکید کرد که سفر به لبنان همیشه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، چراکه فرصتی برای ملاقات با مسئولان این کشور فراهم می‌آورد که شامل ریاست‌جمهور، نخست‌وزیر و رئیس مجلس هستند. علاوه بر رهبران گروه‌های فلسطینی، نیروهای مقاومت، احزاب و سازمان‌های لبنان و پناهندگان فلسطینی ساکن اردوگاه‌های این کشور نیز از جمله افرادی هستند که در این سفر امکان دیدار با آن‌ها فراهم آمده است.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تأکید کرد در این سفر گفتگوهای متعددی درباره موضوعات مختلف مورد علاقه دو طرف و شیوه تداوم و توسعه همکاری در این امور به‌منظور تأمین منافع دو کشور و ملت و همچنین درباره پیامدهای سیاسی پیروزی بزرگ اخیر بحث و گفت‌وگو خواهد شد.

اسماعیل هنیه در پایان با تأکید بر اصول ثابت مقاومت و ملت فلسطین در مواجهه با پدیده اشغالگری یعنی حق بازگشت آوارگان فلسطینی به وطن خود، رد هرگونه طرحی مبنی بر کشور بدیل یا سکونت در کشورهای دیگر، اقدامات اسرائیل در قدس و سرزمین‌های اشغالی را محکوم کرد و تصریح کرد که در این زمینه میان گروه‌های مقاومت و مردم و دولت لبنان اتفاق‌نظر وجود دارد.

هیئت حماس قبل از این به کشورهای مراکش و موریتانی سفر کرده بود.

انتهای پیام
captcha