سفر هنیه به لبنان و واکنش مقاومت به طرح جدید شهرک‌سازی اسرائیل
کد خبر: 3980204
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۲

سفر هنیه به لبنان و واکنش مقاومت به طرح جدید شهرک‌سازی اسرائیل

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس فردا، یکشنبه به همراه هیئتی به بیروت سفر خواهد کرد، این سفر در زمانی صورت می‌گیرد که اسرائیل اقدامات اشغالگرانه خود را تشدید کرده است. جنبش حماس ضمن محکوم کردن طرح جدید شهرک‌سازی اسرائیل در اراضی اشغالی، مردم فلسطین را به مقاومت در برابر این اقدام اشغالگرانه فراخواند.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، جنبش مقاومت اسلامی حماس اعلام کرد که اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی این گروه فردا، یکشنبه به همراه هیئتی به بیروت سفر می‌کنند.

به گفته دفتر حماس در لبنان؛ هنیه در این سفر با روسای قوای سه‌گانه لبنان، مقامات ارشد لبنان و سران گروه‌های فلسطینی دیدار خواهد کرد.

در این دیدار، تحولات فلسطین، پیروزی مقاومت در نبرد اخیر و پیامدهای میدانی و سیاسی این پیروزی و همچنین مسائل مرتبط به آوارگان فلسطینی در لبنان مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

این سفر در حالی صورت می‌گیرد که دولت جدید اسرائیل نیز در نقض حقوق ملت فلسطین و مصادره اراضی اشغالی مانند دولت پیشین عمل می‌کند و طرح جدیدی را برای شهرک‌سازی در کرانه باختری تصویب کرده است.

حماس به این طرح واکنش نشان داده و آن را محکوم کرده است. عبداللطیف قانوع، سخنگوی حماس در توییتی اظهار کرد که موافقت دولت جدید رژیم صهیونیستی با 31 طرح شهرک‌سازی در کرانه باختری، نشان می‌دهد که دولت نفتالی بنت، همانند دولت‌های قبلی به سیاست مصادره اراضی فلسطینی و شهرک‌سازی در آن برای اشغالگران و کوچاندن ساکنان اصلی این سرزمین ادامه می‌دهد.

قانوع تأکید کرد که تشدید انتفاضه و مقاومت مردمی در سرتاسر کرانه باختری بهترین راه مقابله با توسعه‌طلبی‌ها و طرح‌های شهرک‌سازی اشغالگران است.

یادآور می‌شود، کمیته فرعی شهرک‌سازی وابسته به دولت رژیم صهیونیستی اواخر هفته گذشته 31 طرح جدید را برای شهرک‌سازی در قدس و سلفیت به تصویب رساند.

این طرح یکی از نخستین طرح‌هایی است که در دولت ائتلافی نفتالی بنت و یائیر لاپید به تصویب می‌رسد.

انتهای پیام
captcha