کتائب سیدالشهداء: جنگ ما با اشغالگر آمریکایی نامحدود خواهد بود
کد خبر: 3980466
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۰

کتائب سیدالشهداء: جنگ ما با اشغالگر آمریکایی نامحدود خواهد بود

گروه مقاومت کتائب سیدالشهداء عراق در واکنش به حمله شبانه آمریکا به مواضع الحشد الشعبی اعلام کرد: از این پس جنگ ما با اشغالگر آمریکایی نامحدود خواهد بود.

به گزارش ایکنا به نقل از العالم عربی، گروه مقاومت کتائب سیدالشهداء عراق، بامداد امروز دوشنبه به حمله شبانه آمریکا به مواضع الحشد الشعبی در مرز با سوریه واکنش نشان داد.

این گروه مقاومت اعلام کرد، از این پس جنگ ما با اشغالگر آمریکایی نامحدود خواهد بود و اولین گام این جنگ، هدف گرفتن پرنده‌های متخاصم آنان در آسمان عراق عزیز ماست.

خبرگزاری رسمی سوریه از حمله هوایی هواپیماهای ناشناس به مواضعی در منطقه بوکمال در مرز سوریه و عراق خبر داده است.

برخی منابع خبری گزارش دادند این حمله به یک پایگاه پشتیبانی و لجستیکی در دیرالزور شرقی در منطقه بوکمال انجام شده است.

پنتاگون بامداد دوشنبه، 7 تیر با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت حمله جنگنده‌های خود به مواضعی در منطقه بوکمال در مرز عراق و سوریه را پذیرفت.

وزارت دفاع آمریکا در بیانیه خود اعلام کرد جنگنده‌های این کشور به دستور جو بایدن حملات دقیقی را به مواضع شبه نظامیان در بوکمال در مرز سوریه و عراق انجام داده‌اند.

پنتاگون مدعی شده است که این حملات در پاسخ به حملات شبه نظامیان به پایگاه‌ها و نظامیان آمریکایی مستقر در خاک عراق صورت گرفته و تیپ 46 حشد الشعبی هدف قرار گرفته است.

پایگاه خبری النجباء عراق نیز اعلام کرد در جریان این حمله از تیپ ۱۴ الحشد و گردان‌های سیدالشهداء چهار تن به شهادت رسیدند و سه نفر زخمی شدند. اسامی شهدا حسین علی عبدالحسین صالح البیضانی، کرار سعد حمدان جلوب المحمداوی، کرار عبدالعزیز زینل الشبکی و محمد رومی ماجد محاسن الفرطوسی است.

کتائب سیدالشهداء: جنگ ما با اشغالگر آمریکایی نامحدود خواهد بود

محمود ربیعی، سخنگوی دفتر سیاسی جنبش صادقون عراق نیز در واکنش به این حمله اعلام کرد: این جنایت آمریکا دلیل واضحی است که نشان می‌دهد سیاست خصمانه آمریکا هرگز تغییر نخواهد کرد و راه چاره تنها پاسخی کوبنده است.

فالح الخزعلی، نماینده پارلمان عراق نیز در محکومیت این جنایت آمریکایی گفت: آمریکایی‌ها فقط زبان زور را می‌فهمند، باید بینی آن‌ها و جیره‌خوارانش در عراق به خاک کشیده شود.

احمد الاسدی، سخنگوی ائتلاف فتح نیز در توییتی نوشت: حمله ظالمانه جنگنده‌های آمریکایی به مجاهدان الحشد الشعبی در مرز بوکمال دلیل یأس آنها از به انزوا کشاندن الحشد الشعبی بعد از رژه اخیر مهیب این سازمان بود که ثابت کرد الحشد الشعبی نیروی رسمی مدافع عراق و ملت این کشور در مقابل دشمنان است.

الاسدی افزود: خون‌هایی که نثار شد به خشم عراقی‌ها علیه هر متجاوز ستمکاری تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام
captcha