حملات آمریکا اقدامی برای تضعیف عراق و سوریه در مبارزه با تروریسم است
کد خبر: 3980727
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۱
حزب‌الله تأکید کرد:

حملات آمریکا اقدامی برای تضعیف عراق و سوریه در مبارزه با تروریسم است

حزب‌الله لبنان با محکومیت حملات آمریکا علیه مواضع نیرو‌های مردمی عراق در مرز این کشور و سوریه، این اقدام را گامی در راستای تضعیف توان عراق و سوریه برای مبارزه با تروریسم توصیف کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از  العهد، در بخشی از بیانیه حزب‌الله آمده است: اقدام جنگنده‌های آمریکایی تجاوز آشکار به حاکمیت دو کشور دوست (سوریه و عراق) است.

حزب‌الله همچنین مواضع رسمی و مردمی در عراق در مخالف یک‌صدا با اقدام تجاوزکارانه آمریکا را ستود و به شهادت رسیدن تعدادی از نیروهای الحشد الشعبی عراق را تسلیت گفت.

در بخش دیگر این بیانیه آمده است: حملات آمریکا پافشاری ملت عراق بر حق خود در آزادسازی کشورشان و دفاع از ملت و مجاهدان خود را بیشتر می‌کند.حزب‌الله لبنان تأکید کرد که منطقه جز با اخراج نیروهای اشغالگر آمریکایی از دو کشور عراق و سوریه با‌ثبات و امن نخواهد شد.

جنگنده‌های آمریکایی شب گذشته سه نقطه استقرار نیروهای الحشد در منطقه القائم واقع در داخل مرزهای عراق را هدف قرار دادند.به دنبال این تجاوز، چهار نیروی عراقی به شهادت رسیدند که تحت فرماندهی ستاد عملیات مشترک در حال انجام وظیفه جهت پیشگیری از نفوذ عناصر داعش از سوریه به عراق بسر می‌بردند.بر خلاف ادعاهای آمریکا، نقاط هدف قرارگرفته دربردارنده هیچ‌گونه انبار تسلیحاتی یا موارد مشابه آن نبوده‌اند.

به دنبال این حمله، الحشد الشعبی با صدور بیانیه‌ای حق مقابله به مثل را برای خود محفوظ دانست. سرتیپ یحیی رسول، سخنگوی مصطفی الکاظمی، فرمانده کل نیروهای مسلح عراق و نخست‌وزیر این کشور نیز در بیانیه‌ای حمله آمریکا را نقض آشکار حاکمیت عراق دانست.

انتهای پیام
captcha