دبیر کل اتحادیه عرب نسبت به بازگشت داعش هشدار داد
کد خبر: 3980725
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۸

دبیر کل اتحادیه عرب نسبت به بازگشت داعش هشدار داد

احمد ابوالغیظ، دبیر کل اتحادیه عرب در سخنرانی امروز خود در نشست وزرای ائتلاف بین‌المللی علیه داعش هشدار داد که هسته‌های خفته این سازمان می‌تواند به تهدیدی برای اهداف غیرنظامی و امنیت جوامع مختلف تبدیل شود.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری عربستان سعودی، احمد ابوالغیظ، دبیر کل اتحادیه عرب، نسبت به بازگشت شبکه داعش و هسته‌های خفته و مخفی این سازمان جنایتکار هشدار داد. وی تصریح کرد داعش در ظهور مجدد خود به دنبال کنترل سرزمین یا جمعیت خاصی نیست، بلکه هدف این گروه ضربه زدن به ثبات، خرابکاری در جوامع، تهدید زندگی غیرنظامیان و هدف قرار دادن منافع و اهداف حیاتی است.

احمد ابوالغیظ در سخنرانی امروز خود قبل از نشست وزرای ائتلاف بین‌المللی علیه داعش در رم اظهار کرد: این سازمان خطرناک در کشورهای عربی منفور است و افكار و اعمال آن‌ها از سوی اکثریت قاطع مسلمانان رد می‌شود، اما ظهور این گروه نشان داد که تعداد کمی با توسل به یک ایدئولوژی انحرافی می‌توانند تا چه میزان سبب خرابکاری و ویرانی در جوامع مختلف شوند، لذا در کنار مبارزه با داعش به عنوان یک سازمان با این اندیشه نیز باید مقابله کرد.

وی تأکید کرد که برای پیروزی پایدار بر این سازمان منفور، نیازمند فعالیت‌های گسترده نظامی امنیتی و فرهنگی و همچنین حل‌وفصل بسیاری از اختلافات در کشورهای عربی است. دبیر کل اتحادیه عرب در پایان گفت: اقدامات بین‌المللی و هماهنگی خوب عامل اصلی از بین بردن داعش است و هرچه این اقدامات تقویت شود، تهدیدهای فرامرزی داعش نیز کمتر خواهد شد.

انتهای پیام
captcha