الکاظمی: الحشد الشعبی داعش و خوارج عصر حاضر را شکست داد
کد خبر: 3980062
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۷

الکاظمی: الحشد الشعبی داعش و خوارج عصر حاضر را شکست داد

نخست‌وزیر عراق در مراسم گرامیداشت هفتمین سالروز تأسیس الحشد الشعبی تأکید کرد که فرزندان قهرمان الحشد الشعبی، داعش و خوارج عصر حاضر را شکست دادند و هنوز هم راه درازی برای تأمین امنیت عراق پیش رو دارند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری العهد، مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق تأکید کرد که فرزندان الحشد الشعبی فرزندان کشور عراق هستند و عراق با کمک آنها در شکست داعش و خوارج عصر، نقش تاریخی خود را در منطقه بازیافت.

الکاظمی در مراسم رژه نظامی الحشد الشعبی در استان دیالی که به مناسبت هفتمین سالروز تأسیس این سازمان برگزار شد، گفت: من به فرزندان عراق، فرزندان قهرمان الحشد الشعبی، درود می‌فرستم. فرزندان الحشد فرزندان کشور هستند و آنها به ارائه آنچه در راستای خدمت به ملت و سرزمینمان باشد، ادامه می‌دهند.

وی افزود: الحشد و نیروهای امنیتی تروریسم را شکست دادند و راه بیش‌تری پیش رو دارند و با هوشیاری، انضباط و حرفه‌ای عمل کردن خود، الحشد الشعبی مصون می‌ماند.

نخستین رژه نظامی بزرگ سازمان الحشد الشعبی امروز صبح در حضور نخست‌وزیر عراق در پایگاه نظامی شهید «ابومنتظر المحمداوی» واقع در دیالی با شعار «عید الحشد» برگزار شد.

نمونه‌ای از جلوه‌های این رژه نظامی، حضور نیروهایی از الحشد الشعبی متعلق به طوائف ایزدی  یا مسیحی بود؛ به گونه‌ای که در بخشی از این رژه، جمعی از نیروهای ایزدی با لباس مخصوص خود، نیروهای مسیحی نیز با لباسی منقش به نشان صلیب و نیروهای شیعی هم با پوشیدن عمامه حضور داشتند.

آیت‌الله سیدعلی سیستانی، مرجع عالیقدر شیعه در عراق، ۱۳ ژوئن ۲۰۱۴ (خرداد۹۳) با صدور یک فتوای تاریخی مردم را به جهاد کفایی برای مبارزه با داعش دعوت کرد و به دنبال آن سازمان مردمی و نظامی «الحشد الشعبی» عراق تشکیل شد.

شیعیان هسته اولیه الحشد الشعبی را تشکیل دادند؛ اما پس از آن، دیگر گروه‌های قومی و مذهبی عراق از جمله اهل تسنن، کُردها، مسیحیان و ایزدی‌ها در آن مشارکت کردند.

«حیدر العبادی» نخست‌وزیر پیشین عراق هم در ۲۴ فوریه ۲۰۱۶ (۵ اسفند ۹۴) با صدور حکمی حکومتی در آخرین ماه‌های جنگ با داعش، الحشد الشعبی را یک سازمان مستقل تحت دستور مستقیم فرماندهی نیروهای مسلح عراق اعلام کرد.

انتهای پیام
captcha