ابراز امیدواری سازمان ملل به بازسازی غزه در نزدیک‌ترین زمان ممکن
کد خبر: 3980808
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶

ابراز امیدواری سازمان ملل به بازسازی غزه در نزدیک‌ترین زمان ممکن

سازمان ملل متحد با ابراز نگرانی از تأخیر در عملیات بازسازی غزه، ابراز امیدواری کرد که این عملیات در نزدیک‌ترین زمان ممکن آغاز شود.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از بخش عربی خبرگزاری آناتولی، «استفان دوجاریک» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد در یک کنفرانس مطبوعاتی که در مقر دائمی این سازمان در نیویورک برگزار شد، در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره دلایل عدم آغاز بازسازی غزه پس از تجاوزات ماه گذشته رژیم صهیونیستی گفت: این مسئله یک وضعیت بسیار پیچیده است که دلایل سیاسی دارد.
 
وی افزود: ما امیدواریم که بازسازی نوار غزه در اسرع وقت به سود غیرنظامیانی که از جنگ و تجاوز اسرائیل رنج بسیاری متحمل شده‌اند، آغاز شود.
 
سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در ادامه، از سرگیری ورود کامیون‌های سوخت به نوار غزه از روز سه‌شنبه (امروز) را نشانه مثبتی دانست و گفت: این به معنای تضمین آماده سازی ایستگاه تولید برق در غزه برای هر گونه عملیات بازسازی است.
 
در 22 می گذشته رژیم صهیونیستی پس از جنگی ‌11 روزه با با گروه‌های مقاومت فلسطینی آتش بس را پذیرفت و به درگیری نظامی موقتا پایان داد.
 
براساس اعلام آژانس امداد رسانی و کاریابی پناهندگان فلسطینی (آنروا) در جنگ‌ ‌‌11 روزه رژیم صهیونیستی با گروه فلسطینی، حدود 1400 منزل فلسطینیان در اثر تجاوزات اسرائیل به طور کامل یا بخشی از آن تخریب شده است و تعداد واحدها‌ی مسکونی که به صورت جزئی خسارت دیده‌اند، ‌به 14 هزار واحد مسکونی رسیده است.
 
انتهای پیام
captcha