مراسم یادبود مرحوم مهشاد کریمی برگزار شد
کد خبر: 3981001
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۸
به همت ایسنا؛

مراسم یادبود مرحوم مهشاد کریمی برگزار شد

مراسم یادبود مرحوم مهشاد کریمی با حضور خانواده، اصحاب رسانه و جمعی از چهره‌های فرهنگی و سیاسی در پژوهشکده فرهنگ و هنر جهاددانشگاهی برگزار شد.

مراسم یادبود مرحوم مهشاد کریمی برگزار شدبه گزارش ایکنا؛ مراسم یادبود مرحوم مهشاد کریمی با حضور خانواده مرحومه، سیدعباس صالحی، وزیر ارشاد، سیدحمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی، اصحاب رسانه و جمعی از چهره‌های فرهنگی و سیاسی امروز سه‌شنبه، 8 تیرماه در پژوهشکده فرهنگ و هنر جهاددانشگاهی برگزار شد.

علی ربیعی، سخنگوی دولت، مسعود پزشکیان، نماینده مجلس، محمد خدادی، معاون مطبوعاتی، احمد مسجدجامعی، سیدمحمدجواد شوشتری، معاون منابع انسانی جهاددانشگاهی، عبدالحمید احمدی، معاون فرهنگی وزارت ورزش، محمدحسین حسنی، مدیرعامل ایکنا، محمدصادق بیجندی، معاون آموزشی جهاددانشگاهی، پیروز حناچی شهردار تهران، عیسی کلانتری، معصومه ابتکار، محمدمهدی زاهدی، وزیر اسبق علوم، آخوندی، وزیر سابق راه،  محمدرضا رضایی کوچی، نماینده جهرم و رییس کمیسیون عمران، علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران، محمد احسانی، مدیر شبکه نسیم، مهدی توکلی‌زاده، مدیر تأمین برنامه شبکه نسیم، شیدا اسلامی، مدیر روابط عمومی معاونت برون مرزی صداوسیما، مهدی رحمانیان، مدیرمسئول روزنامه شرق، محمدصادق عرب، مدیرمسئول تابناک، مسعود حیدری، مدیرعامل ایلنا، محمدرضا پورعابدی، معاون پژوهش و فناوری دفتر مرکزی جهادانشگاهی، مهرداد ذوالنور، هنرمند گرافیست و فیلمساز، پدرام پاک آئین، نماینده مدیران مسئول در هیئت نظارت بر مطبوعات، حبیب الله عباسی، مدیر پایگاه خبری شفقنا، علی اصغر شفیعیان، مدیر پایگاه خبری انصاف نیوز، محسن فتحی، نماینده سنندج، فاطمه محمدبیگی، نماینده قزوین و سخنگوی فراکسیون محیط زیست، سمیه رفیعی، نماینده تهران و رئیس فراکسیون محیط زیست، علیرضا رحیمی، نماینده تهران در دوره دهم، سیدنظام موسوی، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس، عباس مقتدایی، نماینده اصفهان، ابراهیم رضایی، نماینده دشتستان، زهرا شیخی، نماینده اصفهان، مسعود نجفی، مدیر روابط سازمان سینمایی، محمدرضا نوروزپور، مدیرعامل ایرنا، کامبیز نوروزی، فعال رسانه‌ای و.. جمعی از اهالی مطبوعات، مدیران جهاددانشگاهی، فعالان محیط‌ زیست و فعالان فرهنگی هنری از جمله افرادی بودند که در این مراسم حضور داشتند.

 


بیشتر ببینید:

گزارش تصویری از مراسم یادبود مهشاد کریمی خبرنگار فقید ایسنا


 

این مراسم با تلاوتی چند از آیات کلام الله و مرثیه‌سرایی آغاز و با ایراد سخنرانی علی ربیعی ادامه یافت. در ادامه، علیرضا بهرامی، دبیر اداره فرهنگی ایسنا با ارائه اشعاری یاد و خاطره همسنگر رسانه‌ای خود، مهشاد کریمی را زنده کرد.

مراسم یادبود مرحوم مهشاد کریمی برگزار شد

علی ربیعی، سخنگوی دولت در این مراسم گفت: با بروز اتفاقات تخلی چون حادثه هفته اخیر و اتفاق‌های مشابه که منجر به جان باختن انسان‌هایی بی گناه و عزاداری خانواده رسانه می‌شود باید در زمینه پروتکل‌های اعزام خبرنگاران به مأموریت تجدیدنظر و سیاستگذاری جدی صورت گیرد.

ربیعی ادامه داد: اهالی رسانه همواره شرایط و سختی کار دارند؛ امروز مهشاد و ریحانه جانشان را دادند و سالهاست که فرزندان رسانه‌ای با همه سختی‌ها از روح و روانشان مایه می‌گذارند.

سخنگوی دولت همچنین به ۱۷ هزار تلفات جاده‌ای در سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: امروز نیازمند آموزش و فرهنگ سازی و نظارت بیشتر و نوسازی وسایل نقلیه هستیم و خون این دو عزیز باید موجب سیاستگذاری‌های مطلوب جاده‌ای شود. باید تا روز آخری که در مسند کار هستیم دنبال مهیا کردن شرایطی باشیم تا شاهد از دست دادن‌های کمتری باشیم.

ربیعی با بیان اینکه «می‌دانم پدر و مادر مهشاد کریمی سختی‌های بسیاری را تحمل می‌کنند»، اظهار کرد: با مرگ انسان‌ها، فقط یک جسم زیر خاک نمی‌رود بلکه بسیاری از خاطرات هستند که زیر خاک می‌روند. امروز جمع شده‌ایم تا به خانواده از دست رفتگان تسلیت بگوییم و با داغداران سانحه واژگونی اتوبوس خبرنگاران ابراز همدردی و ادای احترام کنیم و برای هر نقصان متصوری عذرخواهی و پوزش می‌طلبیم.

سخنگوی دولت در پایان گفت: مهشاد کریمی و ریحانه یاسینی برای زندگی و زیست بهتر مردم می‌نوشتند؛ آنها برای گلها و حیوانات و هرچه که بوی زندگی می‌داد، می‌نوشتند و قطعاً اثر وجودی‌شان بر زندگی همه ما باقیست و روح آن عزیزان با فاطمه زهرا (س) محشور است.

سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آخرین سخنران مراسم یادبود مهشاد کریمی بود، او با اشاره به حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران گفت: اینکه چطور می‌توان این اتفاق را به یک موضوع پیشگیرانه تبدیل کرد بسیار موضوع مهمی است و این اتفاق، با همه تلخی خود دریچه‌ای را به سوی روشنی باز کرده است.

 

صالحی ضمن ابراز تمراسم یادبود مرحوم مهشاد کریمی برگزار شدتسلیت به خانواده‌های داغدار مهشاد کریمی و ریحانه یاسینی و همچنین جامعه رسانه‌ای، افزود: این اتفاق تلخ و سخت از جهات مختلف سنگین بوده، هست و خواهد بود. از این جهت که خبرنگاران همواره پیش از این راوی بودند اما در این اتفاق خود به موضوع روایت تبدیل شدند و شاید بخشی از تلخی این حادثه به این دلیل بود که این جایگاه‌ها از راوی به خود موضوع روایت تغییر کرد.

وی ادامه داد: جامعه خبرنگارانی که در این کاروان بودند و تعداد آنها بیش از ۲۰ نفر بود، همگی برای مسئولیت حرفه‌ای خود پای در این مسیر گذاشته بودند. این سفر، تفریحی و سیاحتی نبود بلکه مأموریت و مسئولیت رسانه‌ای بود. همه این موارد در کنار هم، با شنیدن خبر این حادثه، جامعه ایرانی به طور عام و جامعه رسانه به طور خاص را در یک غم عمیقی فرو برد. به ویژه اینکه این دو خبرنگار عزیز که دیگر بین ما نیستند، ویژگی‌های خاص خود را در ایسنا و ایرنا داشتند و این ویژگی‌ها را همه همکاران در رسانه با تمام وجود خود حس کرده بودند؛ داشتن دغدغه‌های اجتماعی از جمله ویژگی‌های این دو عزیز بود و این ویژگی‌ها کاملا در کار حرفه‌ای آنها نمایان بود.

صالحی تصریح کرد: خلاقیت و سواد رسانه‌ای در محیط کاری رسانه‌، از دیگر ویژگی‌های این دو عزیز بود. عشق حرفه‌ای این دو به کار رسانه‌ای مثال‌زدنی است و هر کدام از همکاران و اطرافیان آنها می‌توانند به این موضوع گواهی دهند. اینکه مهشاد کریمی در آستانه مهمترین اتفاق زندگی خود یعنی ازدواج، پای به سفر کاری می‌گذارد یک موضوع ساده نیست بلکه نشان می‌دهد که چگونه با حرفه خبرنگاری علاقه مند است و با شغلش پیوند ترکیبی یافته است و از اینکه در این مأموریت، راوی اتفاقات خود به موضوع روایت تبدیل شده است، غمگین و محزون هستیم.

وی ادامه داد: داغدار این اتفاق تلخ هستیم. با حادثه تلخی روبه‌رو بودیم و طی یک هفته گذشته خانواده‌های این عزیزان با شرایط سخت و دشواری روبه‌رو شده‌اند. جامعه رسانه‌ای ما این دو عزیز را از یاد نخواهد برد.

انتهای پیام
captcha