معرفی خانواده‌های قرآنی در صدا و سیمای خراسان شمالی
کد خبر: 3981241
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۷

معرفی خانواده‌های قرآنی در صدا و سیمای خراسان شمالی

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی خراسان شمالی از معرفی خانواده‌های قرآنی در شبکه اترک (صدا و سیمای این استان) خبر داد و گفت: هر هفته یک خانواده قرآنی را در همین راستا به صدا و سیمای استان معرفی می‌کنیم.

لیلی شکرانی، مدیرعامل اتحادیه‌ مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت استان خراسان شمالی در گفت‌وگو با ایکنا، بیان کرد: در حال همکاری با صدا و سیما در طرح قرآنی 1455 هستیم، قرار شد 5 آقا در رشته قرائت و 5 آقا در رشته مفاهیم معرفی کنیم تا در این طرح شرکت کنند و هجدهم پخش زنده این قرائت‌ها و آزمون‌ است. همچنین از ما خواسته شد خانواد‌ه‌های قرآنی را به‌منظور تهیه گزارش و مصاحبه با آن‌ها معرفی کنیم، در همین راستا هفته‌ای یک خانواده را به صدا و سیمای استان معرفی خواهیم کرد.

وی افزود: طرح تربیت مربی حفظ قرآن کریم از سوی دو مؤسسه استان در حال اجراست. پیروی منویات مقام معظم رهبری جهت تربیت 10 میلیون حافظ، امسال اتحادیه کشوری با شورای توسعه و گسترش فعالیت‌های قرآنی تفاهم‌نامه‌ای منعقد کردند، دوره‌های تربیت مربی حفظ را برای کل استان‌ها پیش‌بینی کردند که در استان ما نیز دو مؤسسه معراج بجنورد و مؤسسه بشارت نور شیروان را انتخاب شدند تا به‌صورت پایلوت از کل استان دعوت کنند افرادی که دارای شرایط لازم هستند، در آزمون ورودی شرکت کنند.

شکرانی ادامه داد: افرادی که مدرک حفاظ از سازمان تبلیغات اسلامی دارند، نیازی به شرکت در آزمون ورودی ندارند. آزمون هفته گذشته برگزار و نفرات برگزیده طی فهرستی به اتحادیه کشوری معرفی شدند. تفاهم‌نامه آن در دست اقدام است و قرار است این دوره را پایان شهریورماه برگزار کنیم و 41 مربی حفظ قرآن را به مؤسسات تحویل بدهیم تا شاهد فعالیت‌های بیشتری در زمینه حفظ در استان باشیم.

انتهای پیام
captcha