انتشار به معنای اعتبار نیست + فیلم
کد خبر: 3981887
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۳

انتشار به معنای اعتبار نیست + فیلم

اگر جزو افرادی هستید که هر خبری که منتشر می‌شود را می‌پذیرید رویه‌تان را تغییر دهید و در مواجهه با هر خبری اول بپرسید؟ آیا رسانه انتشار دهنده خبر با مخاطب خود صادق است یا در راستای اهدافش به تولید خبر یا انتشار آن می‌پردازد.

به گزارش ایکنا، اگر از آن دسته افرادی هستید که خبرها را بدون چون و چرا می‌پذیرید، باور می‌کنید و بازنشر می‌دهید، لطفاً رویه‌تان را عوض کنید. خوب است بدانید که رسانه‌ها خط مقدم تولید و انتشار خبر هستند اما باید حواستان به این نکته هم باشد که رسانه‌ها در جهان صرفاً در چارچوب منافع اقتصادی و سیاسی خود گام برمی‌دارند.

برای همین ممکن است بعضی از آنها در ارائه خدمات خود، تنها بخشی از واقعیت‌ها را بیان کنند و حتی واقعیات را دگرگون و وارونه نشان دهند. همچنین هر یک از رسانه‌ها از قواعد مخصوص به خود برای تولید پیام‌ها استفاده می‌کنند که ممکن است باهم متفاوت باشد که گاهی همین مسئله باعث می‌شود که یک پیام واحد، به صورت‌های مختلف مطرح شود. در مواجهه با هر خبری باید از خود بپرسید که تولیدکننده خبر چه کسی است و پیام این خبر چیست؟ آیا رسانه انتشار دهنده خبر با مخاطب خود صادق است یا در راستای اهدافش به تولید خبر یا انتشار آن می‌پردازد.

مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام به تهیه کلیپ‌هایی با موضوع فضای مجازی و سواد رسانه‌ای کرده است که در ادامه می‌بینید.

انتهای پیام
captcha