امیدهای واقعی برای آزادسازی فلسطین وجود دارد
کد خبر: 3982162
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۲
دبیر‌کل حزب‌الله:

امیدهای واقعی برای آزادسازی فلسطین وجود دارد

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت یکی از مهم‌ترین مولفه‌های قدرت مقاومت این است که هرگز در اهداف خود اغراق نمی‌کند و موضوع آزادی فلسطین و برچیدن رژیم غاصب صهیوینستی بر مبنای آمال و آروزهای دروغین نیست.

آغاز سخنرانی سید‌حسن نصر‌الله در همایش «تجدید گفتمان رسانه و مدیریت رویارویی»به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری المنار، سخنرانی سید‌حسن نصرالله، دبیر‌کل حزب‌الله در همایش «تجدید گفتمان رسانه و مدیریت رویارویی» در بیروت آغاز شد.

از هفته گذشته اعلام شده بود که دبیر‌کل حزب‌الله ساعت شانزده به وقت محلی بیروت  در این همایش که در سالن رستوران الساحه در جاده فرودگاه برگزار می‌شود، سخنرانی خواهد کرد.

سید‌حسن نصرالله در ابتدای سخنان خود تأکید کرد تقابل رسانه‌ای (با دشمن) باید همانند تقابل نظامی توسعه یابد‌.

دبیر‌کل حزب‌الله گفت: از اهداف فتنه تاریک این بود که فلسطین به فراموشی سپرده شود، اما پیروزی مقاومت این فتنه را ناکام گذاشت.

نصرالله تأکید کرد: در رویارویی با رژیم اشغالگر اسرائیل و هژمونی آمریکا نباید تقابل و رویارویی را از یکپارچگی خارج کرد.

دبیر کل حزب‌الله گفت: هژمونی آمریکا همه ظرفیت‌های منطقه را به نفع دشمن اسرائیلی به کار گرفت.

وی با بیان اینکه دشمن صهیونیست موجودیت و غرور خود را مرهون پشتیبانی آمریکاست، گفت: ما با هژمونی و استکبار آمریکا و اشغالگری آن در عراق و خصومت آن علیه الحشد الشعبی و اشغالگری آن در شرق سوریه مقابله می‌کنیم.

نصرالله گفت: گفتمان رسانه در جبهه مقاومت مبتنی بر حق ملت فلسطین در بازپس‌گیری سرزمین خود و در حق سوریه در بازپس‌گیری جولان است.

دبیر کل حزب‌الله تأکید کرد: معیارهای حق هرچه که باشند، ما آن را در آرمان فلسطین و در گفتمان رسانه‌ای جبهه مقاومت خواهیم یافت.

وی افزود: رسانه مقاومت امروز شعر پیروزی‌ها را می‌سراید و امیدش به پیروزی‌های جبهه مقاومت است که قواعد درگیری را بر دشمن اسرائیلی و آمریکایی تحمیل می‌کند.

نصرالله با اشاره به نقش رسانه مقاومت در خلق پیروزی‌های مقاومت، گفت: کار رسانه مقاومت انتشار واقعیت‌ها، حقایق، مطالعات و پژوهش‌هاست.

دبیر کل حزب‌الله گفت: ما نقاط ضعف دشمن را می‌شناسیم و از آن برای پیروزی بر دشمن استفاده می‌کنیم. ما در جنگ روانی بر تخیلات و دروغ‌ها متکی نیستیم‌.

وی تأکید کرد: از مهم‌ترین نقاط قوت رسانه محور مقاومت، صداقت در انتقال خبر و واقعیت‌هاست.

نصرالله گفت: امروز دشمن به رسانه مقاومت بیشتر از آنچه رهبرانشان می‌گویند اعتماد دارند و آن هم به دلیل صداقت رسانه‌های ماست.

دبیر‌کل حزب‌الله تصریح کرد: مقاومت لبنان وعده آزادسازی را داد و به آن عمل کرد، کما اینکه وعده آزادسازی اسرا را داد و به آن هم عمل کرد. مقاومت در فلسطین وعده دفاع از قدس را داد و در وعده خود صادق بود.

نصرالله افزود: وقتی که ما از برچیدن رژیم غاصب و محو موجودیت این رژیم سخن می‌گوییم، از آمال و آرزوهای دروغین حرف نمی‌زنیم. ما در اهدافمان اغراق نمی‌کنیم و این از مهم‌ترین مولفه‌های قدرت مقاومت است.

وی افزود: مقاومت از محبوبیت مردمی نزد افکار و ادیان مختلف برخوردار است، یعنی در واقع قدس و مقدسات آن و مظلومیت فلسطین موجب این وحدت شده است.

دبیر‌کل حزب‌الله با اشاره به ارتقای قابل توجه ظرفیت‌های محور مقاومت گفت: شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های ارتباط جمعی در خلق پیروزی‌های مقاومت شریک بوده‌اند.

وی دستاوردهای رسانه مقاومت در چند دهه اخیر را بزرگ خواند و گفت: باید بر مبنای همین دستاوردها رسانه مقاومت را همچنان ارتقا داد و علت اینکه دشمن شبکه‌های ماهواره‌های و وب‌سایت‌های خبری محور مقاومت را مسدود می‌کند، همین دستاوردهای رسانه مقاومت بوده است.

نصرالله با اشاره به جنگ رسانه‌ای علیه مقاومت گفت: دشمن میلیاردها دلار برای مخدوش کردن چهره مقاومت هزینه کرده است.

وی افزود: با وجود اینکه همگان به پیروزی مقاومت در فلسطین اعتراف دارند، برخی رسانه‌های حوزه خلیج (فارس) آن را انکار می‌کنند.

دبیر‌کل حزب‌الله بر لزوم ارتقای گفتمان رسانه مقاومت متناسب با تحولات و تهدیدها در منطقه تأکید کرد و گفت: ما می‌خواهیم به رسانه‌ها کمک کنیم تا معادله منطقه‌ای جدیدی را اعمال کنیم که صیانت از قدس است.

نصرالله گفت: کسانی که نقشه‌های توطئه‌آمیز برای منطقه می‌ریزند، می‌خواهند مردم را درگیر مسائل معیشتی کنند و تحریم اقتصادی علیه کشورهای محور مقاومت با هدف منحرف کردن نگاه‌ها از اتفاقات فلسطین است.

دبیر‌کل حزب‌الله گفت: وقتی که اسرائیل متقاعد شود که تهدید مقدسات اسلامی و مسیحی به جنگی منطقه‌ای منجر می‌شود، در محاسبات خود تجدید نظر خواهد کرد.

سفارت آمریکا شریک در عوامل نابودی ارزش پول ملی لبنان است

دبیر‌کل حزب‌الله درباره اوضاع داخلی لبنان و بحران معیشتی این کشور نیز گفت: عامل اساسی بحران در لبنان سیاست آمریکاست که این کشور را محاصره کرده و مانع هر‌گونه کمکی می‌شود.

نصرالله گفت: آیا این دولت آمریکا نبوده که مانع می‌شود بانک‌های لبنانی پول‌های خود را از خارج پس بگیرند. آیا این دولت آمریکا نبوده که مانع کمک گرفتن لبنان از شرق نظیر چین می‌شود؟

وی با اشاره به نگرانی برخی از مسئولین لبنانی نسبت به قرار گرفتن در لیست تحریم‌های آمریکا گفت: می‌ترسند در لیست تحریم‌های آمریکا قرار گیرند، در حالی که همه لبنان رو به موت است.

دبیر‌کل حزب‌الله هدف از تحریم‌های آمریکا علیه لبنان را تحریک مردم این کشور و همچنین طرفداران مقاومت علیه مقاومت دانست و گفت: شریک نابودی ارزش پول ملی لبنان، سفارت آمریکاست.

نصرالله گفت: سیاست‌های اشتباه از عوامل بحران در لبنان است، اما امریکا عامل اصلی است، زیرا شریک مفسدان است.

انتهای پیام
captcha