تأکید وزیر اوقاف سوریه بر مقابله با افکار افراطی
کد خبر: 3982194
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۰

تأکید وزیر اوقاف سوریه بر مقابله با افکار افراطی

وزیر اوقاف سوریه در نمایشگاه کتاب قاهره گفت که سوریه همان گونه که در نبرد برای پایان دادن به تروریسم می‌جنگد، با صاحبان افکار تروریستی و مروجان آن نیز مقابله می‌کند.

به گزارش ایکنا به نقل از روزنامه الوطن، محمد عبدالستار السید، وزیر اوقاف سوریه تأکید کرد که مقابله با افکار افراطی کم اهمیت‌تر از مبارزه با گروه‌های تروریستی مسلح نیست و سوریه همان گونه که در نبرد برای پایان دادن به تروریسم  می‌جنگد، با صاحبان افکار تروریستی و مروجان آن مبارزه می‌کند.

السید در بازدید از غرفه سوریه در نمایشگاه بین‌المللی کتاب قاهره، گفت: سوریه پیام روشنگری فوق‌العاده‌ای دارد، زیرا با خشونت، افراط‌گرایی و تروریسم مقابله می‌کند و تصویر صحیحی از دین ارائه می‌دهد و با ایده‌های مخرب گروه‌های تروریستی روبه‌رو می‌شود و آنها را با استدلال و برهان رد می‌کند.

هیثم حافظ، رئیس اتحادیه ناشران سوریه نیز گفت: ناشر سوری برای ارائه پیام اخلاقی و فرهنگی خود و مقابله با تفکر تکفیری با یک استدلال با چالش‌ها روبه‌رو است.

وی افزود: با وجود اینکه نمایشگاه قاهره در سایه تدابیر پیشگیری از کرونا برگزار شده است، اما سوریه بر مشارکت در این نمایشگاه اصرار داشت، زیرا به خوبی می‌داند که حضور در این عرصه، وظیفه‌ای ملی و ادبی است و نباید از آن غفلت کرد.

انتهای پیام
captcha