عرضه دانشنامه منحصر به فرد قرآنی در نمایشگاه کتاب قاهره + فیلم و عکس
کد خبر: 3982520
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۳

عرضه دانشنامه منحصر به فرد قرآنی در نمایشگاه کتاب قاهره + فیلم و عکس

نمایشگاه بین‌المللی کتاب قاهره دانشنامه‌ای منحصر به فرد مشتمل بر آثار منتخب خوشنویسی و تذهیب 180 نسخه خطی قرآن کریم را در معرض دید عموم قرار داده است.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری وتو، در بخشی از پنجاه و دومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب قاهره دانشنامه‌ای با عنوان «روائع فن الخط والتذهيب القرآني: شاهکارهای خوشنویسی و تذهیب قرآن» در معرض دید عموم قرار گرفته است.

این اثر یکی از جامع‌ترین و برجسته‌ترین دانشنامه‌ها در زمینه خوشنویسی و هندسه تذهیب اسلامی به شمار می‌رود و دربردارنده نسخه‌های هنری تذهیب از قرون گذشته است که از لحاظ دقت و اصالت نظیر ندارند.

این دانشنامه به شکلی اصیل و بی‌نظیر از حیث دقت به هنر تذهیب قرآن طی قرون اسلامی مختلف پرداخته است.

یکی از مسئولین نمایشگاه کتاب قاهره نیز چاپ کتاب «روائع فن الخط والتذهيب القرآني» را بی‌سابقه خواند و گفت: این کتاب با کاغذهایی گران‌قیمت تهیه شده و عصاره‌ای از آثار هنر خوشنویسی اسلامی و تذهیب است و 180 اثر منتخب از میان بزرگترین نسخه‌های خطی قرآن در جهان در آن ارائه شده است.

وی ادامه داد: این نسخه الگوی اصلی و ایده‌آل از اشکال برجسته هنر اسلامی است.

نمایشگاه کتاب قاهره در سال 2021 در سی ام ژوئن گذشته(9 تیر) فعالیت خود را با حضور تعداد زیادی از نشریات و کتب متنوع آغاز کرده است.

پنجاه‌ودومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب قاره با حضور 1218 مؤسسه انتشاراتی مصری و خارجی از 25 کشور از جمله 7 کشور آفریقایی، 12 کشور آسیایی و 5 کشور اروپایی، علاوه بر آمریکا برگزار شده است.

این رویداد عظیم فرهنگی با شعار «در کتاب‌خوانی زندگی است» تا 15 جولای(24 تیر) در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی مصر برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha