آغاز پویش «بخوان و برخیز»
کد خبر: 3981277
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۹
مرکز مطالعات اسلامی در الازهر:

آغاز پویش «بخوان و برخیز»

مرکز مطالعات اسلامی در الازهر از آغاز پویش آگاهی‌بخشی به نام «بخوان و برخیز» به منظور دعوت و تشویق افراد به مطالعه و نشان دادن اهمیت آن برای فرد و جامعه خبر داده است.

به گزارش ایکنا به نقل از الوفد، مرکز مطالعات اسلامی در الازهر به مناسبت آغاز فعالیت‌های پنجاه و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب قاهره، از راه‌اندازی پویش آگاهی‌بخش به نام «بخوان و برخیز» خبر داده است. این پویش از طریق فرستادن پیام‌های مختلف از طریق شبکه‌های اجتماعی و دعوت و تشویق افراد به مطالعه و نشان دادن اهمیت آن برای فرد و جامعه فعالیت می‌کند.

دکتر نظیر عیاد، دبیر کل مرکز تحقیقات اسلامی برپایی این پویش را گامی در راستای اقدامات الازهر مبنی بر آموزش شهروندان در مسائل جدید خواند. به ویژه اینکه در مرحله کنونی، کشورهای مسلمان نیازمند نسل جدیدی با سطح بالایی از فرهنگ و دانش هستند که به اطراف خود آگاه بوده و به نقش مطالعه و دانش در زندگی و ممانعت از گمراهی واقف باشد.

هدف این پویش، تشویق افراد به مطالعه قرآن . سنت نبوی، مثال‌هایی از این منابع و همچنین آشنایی با تاریخ پربار علم و دانش در جهان اسلام است. علاوه بر این، آگاهی از وضعیت مطالعه در جهان اسلام و نقش آن در پی‌ریزی تمدن اسلامی، جایگاه علم در جهان اسلام و همچنین کتابخانه‌های اسلامی در سطح جهان که در زمان خود برای قرن‌ها بزرگ‌ترین نمونه‌ها در سطح جهان بوده، نیز از دیگر اهداف این پویش بوده است.

انتهای پیام
captcha