معلمان قرآن بار دیگر در آموزش و پرورش خوزستان تجمع کردند + عکس و فیلم
کد خبر: 3982245
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰

معلمان قرآن بار دیگر در آموزش و پرورش خوزستان تجمع کردند + عکس و فیلم

معلمان قرآن استان خوزستان که در دارالقرآن‌ها و موسسات قرآنی تدریس داشتند‏، امروز 15 تیرماه بار دیگر با هدف پیگیری وضعیت استخدام در اداره‌کل آموزش و پرورش استان خوزستان تجمع کردند.

معلمان قرآن بار دیگر در آموزش و پرورش خوزستان تجمع کردند + عکس و فیلم

به گزارش ایکنا از خوزستان، معلمان قرآن استان خوزستان که در دارالقرآن‌ها و موسسات قرآنی تدریس داشتند‏، امروز 15 تیرماه بار دیگر با هدف پیگیری وضعیت استخدام در اداره‌کل آموزش و پرورش استان خوزستان تجمع کردند.

بیشتر بخوانید: 


این افراد از 2 تیرماه به صورت منسجم و پیگیرانه مطالبه خود را با نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، نمایندگان استان در مجلس خبرگان رهبری، دفتر نماینده ولی فقیه در استان مطرح کرده‌اند. 

این اعتراضات در حالی مطرح می‌شود که آزمون استخدامی در مردادماه برگزار خواهد و این افراد خواستار مشخص شدن وضعیت خود به منظور آمادگی برای آزمون استخدامی شدند. 

در میان این افراد، قاریان، حافظان، دارندگان رتبه‌های مسابقات سراسری اوقاف، بسیج، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی با سوابق طولانی حضور دارند. 

بر اساس این گزارش، طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی در بهمن ۹۹، معلمان قرآن و امور فرهنگی و پرورشی (طرح امین) می‌توانند با شرکت در آزمون آموزشیاران و آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی، به استخدام آموزش و پرورش درآیند. بر اساس این مصوبه، این افراد می‌توانند به همراه آموزشیاران نهضتی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنند و در صورت کسب حدنصاب نمره و احراز شرایط به استخدام آموزش و پرورش درخواهند آمد.

در مفاد بخشنامه استخدام معلمان قرآنی، شرایطی قید شده است که معلمان قرآنی خوزستان را برای بهره‌مند شدن از این مصوبه، با مشکل مواجه کرده است. در بخشنامه به صراحت شرط «واریز دولتی حقوق» معلمان قید شده است، این در حالی است که بسیاری از معلمان قرآنی در سال‌های گذشته حق‌الزحمه خود را از محل مشارکت‌های مردمی و سازوکار مدرسه دریافت کرده و فیش مالی و ابلاغی در اختیار ندارند.

 
انتهای پیام
captcha