آغاز چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن شهر تهران
کد خبر: 3983007
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۳
20 تیرماه؛

آغاز چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن شهر تهران

مرحله شهرستانی چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم شهر تهران در بخش آقایان از یکشنبه، ۲۰ تیرماه آغاز می‌شود و تا ۲۳ تیرماه ادامه خواهد داشت.

آغاز چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن شهر تهران

به گزارش ایکنا، مرحله شهرستانی چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن در استان تهران از سیزدهم تیرماه در شهرهای مختلف این استان آغاز شده و تا پایان این هفته ادامه خواهد داشت.

بر همین اساس مسابقات قرآن شهر تهران نیز از یکشنبه، 20 تیرماه آغاز می‌شود و در رشته‌های مختلف به میزبانی دو آستان از اعتاب مقدس این شهر ادامه می‌یابد.

در روز یکشنبه و همزمان با اولین روز مسابقات قرآن در شهر تهران، شرکت‌کنندگان رشته‌های حفظ پنج جزء، حفظ 10 جزء، اذان و دعاخوانی به میزبانی آستان مقدس امامزاده روح الله(ع) تهران به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

در روز دوم نیز رقابت‌ها در دو نوبت صبح و بعدازظهر دوشنبه، 21 تیرماه ادامه می‌یابد و طی آن شرکت‌کنندگان در رشته‌های حفظ 20 جزء و ترتیل قرآن رقابت خود را برگزار می‌کنند.

همچنین، در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه 22 و 23 تیرماه نیز شرکت‌کنندگان رشته‌های حفظ کل قرآن و قرائت تحقیق رقابت خود را به میزبانی آستان مقدس امامزادگان پنج تن(ع) برپا می‌کنند. مسابقات در دو روز انتهایی به صورت تجمیع شده و همراه با شهرهای دماوند، لواسان و پردیس برگزار می‎شود.

یادآور می‌شود، چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن در مرحله شهرستانی همچون سال گذشته به صورت تجمیعی برگزار می‌شود. در روش تجمیعی شرکت‌کنندگان چند شهر همجوار در قالب یک مرحله به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن شهر تهران در بخش بانوان نیز طی روزهای 13 تا 15 تیرماه در رشته‌های مختلف در آستان‌های مقدس امامزاده حسن(ع)، امامزاده صالح(ع) و امامزادگان پنج تن(ع) برگزار شده است.

استان تهران در چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم هزار و ۲۲۳ شرکت‌کننده در رشته‌های مختلف دارد. این استان از حیث میزان استقبال، رتبه هشتم کشور را کسب کرده است. این تعداد نسبت به سال قبل رشدی صددرصدی داشت.

آغاز چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن شهر تهران

انتهای پیام
captcha