تلاش مرکز نوآوری بین‌المللی «یاس» برای مهارت‌آموزی به دانشجویان خارجی
کد خبر: 3983094
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷
در گفت‌و‌گو با ایکنا بیان شد:

تلاش مرکز نوآوری بین‌المللی «یاس» برای مهارت‌آموزی به دانشجویان خارجی

عضو هیئت مدیره و معاونت توسعه کسب و کار مرکز نوآوری بین‌المللی یاس گفت: این مرکز تلاش دارد نقشی کلیدی در توانمندسازی و توسعه فرهنگی و اقتصادی مسلمانان داشته باشد لذا بر آن شد زمینه‌های آموزش مهارت در کنار آموزش‌های آکادمیک را فراهم آورد تا دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی بتوانند در کشور خود ایجاد شغل کنند.

مهدی شالچی، عضو هیئت مدیره و معاونت توسعه کسب و کار مرکز نوآوری بین‌المللی یاس در گفت‌وگو با ایکنا در خصوص این مرکز که قرار است فردا، 20 تیرماه افتتاح شود، اظهار کرد: دانشگاه بین‌المللی اهل بیت(ع) پیرو فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی که فرمودند تولید علم فقط انتقال علم نیست بلکه  نوآوری علمی در درجه اول اهمیت است اقدام به تأسیس مرکز نوآوری بین‌المللی یاس برای بهبود کمک به ارتقای سطح کیفی افراد نوآور و شرکت‌های دانش‌بنیان و کسب و کارهای استارتآپی و بهبود شرایط کسب و کار آنها در حوزه بین‌الملل و همچنین استفاده از دانشجویان خارجی دانشگاه‌ها برای ایجاد ابزارهای بین‌المللی در زمینه دانش‌بنیانی و استارتاپی کرده است.

وی افزود: این مرکز از این لحاظ که تمام مخاطبان آن دانشجویان خارجی در سطح کشور هستند، منحصر به فرد بوده و می‌توان گفت به معنای واقعی نخستین مرکز نوآوری بین‌المللی است.

شالچی تصریح کرد: مرکز نوآوری بین‌المللی یاس تلاش دارد با جذب، سازماندهی، مدیریت و هم‌افزایی شتاب‌دهنده‌ها، استارت‌آپ‌ها، شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان فعال در حوزه‌های مأموریتی دانشگاه اهل بیت(ع) نقشی کلیدی در توانمندسازی و توسعه فرهنگی و اقتصادی مسلمانان جهان داشته باشد.

عضو هیئت مدیره و معاونت توسعه کسب و کار مرکز یاس بیان کرد: دانشجویان خارجی فارغ‌التحصیل در کشور ایران پس از بازگشت به میهن خود برای راه‌اندازی کسب و کار جدید و یا استخدام در مراکز صاحب نام بعضاً دچار مشکل بوده‌اند؛ از این رو این دانشگاه  بر آن شد تا زمینه‌های آموزش مهارت در کنار آموزش‌های آکادمیک را فراهم آورد تا دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی بتوانند در کشور خود ایجاد شغل کنند.

وی گفت: مرکز نوآوری بین‌المللی یاس می‌تواند دانشجویان خارجی در حال تحصیل را آموزش داده و آنان را تبدیل به سفیران تجاری و علمی در کشورشان کند.

عضو هیئت مدیره و معاونت توسعه کسب و کار یاس در پایان تأکید کرد: امیدوارم تمامی دانشجویان خارجی که در کشور مسلمان ایران در حال تحصیل هستند از مهارت‌آموزان این مرکز باشند.

انتهای پیام
captcha