برگزاری چهارمین کنفرانس بین‌المللی «الازهر و چالش‌های معاصر»
کد خبر: 3983690
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۰

برگزاری چهارمین کنفرانس بین‌المللی «الازهر و چالش‌های معاصر»

دانشکده مطالعات اسلامی و عربی دختران دانشگاه الازهر، واحد اسکندریه از برگزاری چهارمین کنفرانس بین‌المللی دانشکده در ابتدای ماه نوامبر آینده تحت عنوان «الازهر و چالش‌های معاصر» خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از الوفد، دانشکده مطالعات اسلامی و عربی دختران دانشگاه الازهر، واحد اسکندریه از برگزاری چهارمین کنفرانس بین‌المللی دانشکده در ابتدای ماه نوامبر آینده تحت عنوان «الازهر و چالش‌های معاصر» خبر داده است.

دکتر ایمان شماع، رئیس دانشکده تصریح کرده است که الازهر همواره یکی از کانون‌های مهم اصلاح و روشنگری در جهان اسلامی بوده است و اکنون نیز امین این میراث گران‌قدر و احیای تمدن اسلامی و استقرار دین و ارزش‌های انسانی از جمله انسانیت، برابر و  صلح است.

در این میان نمی‌توان انکار کرد که جهان اسلام با چالش‌های بزرگی در دوران معاصر روبروست و الازهر نیز یکی از کانون‌های فعال مواجهه با این چالش‌ها بوده است.

محورهای اصلی این کنفرانس، الازهر و چالش‌های قدیم و معاصر و زبان عربی و چالش‌های معاصر است. علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در این کنفرانس، پس از ثبت‌نام، آثار عملی خود را با رعایت معیارهای علمی تعیین‌شده، به دبیرخانه کنفرانس ارسال کنند.

انتهای پیام
captcha