چطور بچه‌‌ها را از گیم پای شطرنج بنشانیم + فیلم
کد خبر: 3984084
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰

چطور بچه‌‌ها را از گیم پای شطرنج بنشانیم + فیلم

اگر می‌خواهید فرزندانتان را از بازی در فضای مجازی جدا و به سرگرمی‌های سالم علاقه‌مند کنید ضمن ایجاد جذابیت، باید برای این کار برنامه‌ریزی داشته باشید؛ اولین اقدام احترام گذاشتن به خواست آنهاست.

چطور بچه‌‌ها را از پای گیم پای شطرنج بنشانیم+ فیلم

به گزارش ایکنا، تفاوت بین نسل‌ها موضوعی است که در اکثر جوامع به چشم می‌خورد. اینکه ما به‌عنوان والدین دنیایمان با فرزندانمان متفاوت است اصلاً عجیب نیست. این تفاوت را می‌توان در تمام امور زندگی حتی در گذراندن اوقات فراغت هم به‌وضوح دید.

علاقه بچه‌ها به حضور در فضای مجازی شاید از نظر خیلی از والدین، تفریحی بیهوده باشد و نوعی اتلاف وقت محسوب شود اما باید به این نکته توجه کنیم که قرار نیست از هر چیزی که ما خوشمان می‌آید، بچه‌هایمان هم لزوماً آن را دوست داشته باشند. 

اگر می‌خواهید فرزندانتان را به سرگرمی‌های سالم علاقه‌مند کنید ضمن ایجاد جذابیت، باید برای این کار برنامه‌ریزی داشته باشید و زمانی را برای این کار اختصاص دهید که فرزندان شما به کارهای دیگری مشغول نباشند تا بتوانند شما را همراهی کنند. برنامه‌ریزی برای تفریحات دسته‌جمعی و خانوادگی می‌تواند بچه‌ها را از غرق شدن در گوشی‌های هوشمند و فضای مجازی نجات دهد.

پس با احترام به نظر فرزندتان برای سپری کردن اوقات فراغت بهتر است از قبل برای این اوقات برنامه‌ریزی کرده و با توجه به علاقه‌مندی فرزندتان برنامه‌های جذاب و مفرح در نظر بگیرید.

مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام به تهیه کلیپ‌هایی با موضوع فضای مجازی و سواد رسانه‌ای کرده است که در ادامه می‌بینید.

انتهای پیام
captcha