ضرورت برگزاری جشنواره‌های مد و لباس در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب
کد خبر: 3984137
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۳

ضرورت برگزاری جشنواره‌های مد و لباس در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس بر ضرورت برگزاری جشنواره‌های مد و لباس در راستای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف تأکید کرد و گفت: برگزاری جشنواره‌های مد و لباس نیازمند بودجه مناسب و حمایت جدی از سوی سازمان‌های مربوطه است.

به گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، سیده‌معصومه دستغیب، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس، امروز، 23 تیرماه با اشاره به ایام هفته عفاف و حجاب بر ضرورت برگزاری جشنواره‌های مد و لباس جهت ترویج فرهنگ حجاب و عفاف تأکید کرد و گفت: برگزاری جشنواره‌های مد و لباس نیازمند بودجه مناسب و حمایت جدی از سوی سازمان‌های مربوطه است.

وی افزود: از آنجایی که توجه به سلیقه‌های مختلف در امر پوشش از اهمیت زیادی برخوردار است، برگزاری جشنواره‌هایی که انواع پوشش‌هایی با رنگ‌های مختلف مطابق با طرح و مدل براساس موازین اسلامی را برای گروه‌های مختلف ارائه کنند، ضروری است.

دستغیب ادامه داد: امروزه به دلیل استفاده از فضای مجازی، خانواده‌ها در معرض انواع مدل‌ها و پوشش‌های مختلف هستند و انواعی از پوشش‌ها در فضای مجازی تبلیغ می‌شود اما برای ارائه پوشش‌هایی که رعایت عفاف و حجاب در آن‌ها لحاظ شده است، کمتر کارهای فرهنگی و تبلیغی انجام شده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس با بیان اینکه دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه و مؤسسات قرآنی به خوبی می‌توانند موضوع عفاف و حجاب را برای خانواده‌ها تبیین کنند، گفت: تهیه محتوای آموزشی غنی و برگزاری آموزش‌های کوتاه مدت و هدفمند می‌تواند اطلاعات نسل جوان را نسبت به موضوع عفاف و حجاب افزایش دهد.

وی با تأکید بر اینکه برگزاری جشنواره‌های مد و لباس نیازمند حمایت جدی از سوی سازمان‌های مربوطه و تأمین اعتبار است، گفت: چنین فعالیت‌هایی نیازمند بودجه مناسبی است. در استان فارس مؤسسات طراحی و دوخت متعددی تحت نظر اداره‌کل ارشاد و فرهنگ اسلامی هستند و همچنین دانشگاه‌ها و مؤسسات مختلف در رشته مد و لباس و  طراحی دوخت فارغ‌التحصیلان متخصص و متعهدی دارند که از آن‌ها به خوبی می‌توان در رونق موضوع پوشاک و تقویت فرهنگ عفاف و حجاب بهره برد لذا باید زمینه را برای دعوت از هنرمندان فراهم کرد که در امر ترویج فرهنگ عفاف و حجاب به خانواده‌ها و جامعه کمک کنند.

انتهای پیام
captcha