اتحادیه اروپا خواهان پایان دادن به کوچاندن فلسطینیان از اراضی اشغالی شد
کد خبر: 3984208
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۲

اتحادیه اروپا خواهان پایان دادن به کوچاندن فلسطینیان از اراضی اشغالی شد

اتحادیه اروپا با اعلام اینکه کوچاندن اجباری فلسطینیان از اراضی اشغالی خلاف قوانین بین‌الملل است، خواهان توقف فوری آن شد.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، این اتحادیه در توییتی عنوان کرد که کوچاندن فلسطینیان به دست رژیم صهیونیستی نه تنها ظالمانه، بلکه برخلاف قوانین بین‌الملل نیز هست.

در این توییت آمده که رژیم صهیونیستی در سال جاری 595 فلسطینی از جمله 320 کودک را در اراضی اشغالی آواره و بی‌سرپناه کرده است که این میزان نسبت به سال گذشته 50 درصد افزایش داشته است.

آخرین نمونه تخریب خانه‌های فلسطینیان به 7 جولای گذشته در منطقه حمصه بازمی‌گردد که طی آن 42 نفر از جمله 24 کودک آواره شدند. رژیم صهیونیستی در چند سال اخیر بر شدت فعالیت‌های خود در مصادره اراضی اشغالی در کرانه باختری و همچنین یهودی‌سازی قدس شریف افزوده است. اسرائیل که در این راه از پشتیبانی کامل آمریکا برخوردار است، بدون توجه به قوانین بین‌المللی همواره بر تداوم شهرک‌سازی‌ها و الحاق اراضی اشغالی تأکید داشته است. دولت جدید اسرائیل نیز صراحتاً اعلام کرده است که شهرک‌های جدیدی در اراضی اشغالی کرانه باختری خواهد ساخت و خواهان ضمیمه کردن بخش بزرگی از این اراضی به اسرائیل است.

انتهای پیام
captcha